Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Celebrity journalists

Współczesne dziennikarstwo ulega zmianom, przeobrażeniom ulega również obecna pozycja i rola dziennikarza – publicysty. Na wybranych przykładach czterech polskich publicystów, znanych szeroko poza środowiskiem dziennikarskim, starano się dowieść, iż są oni również przedstawicielami modnego dzisiaj celebrytyzmu. Ulegają oni wzorom lansowanej obecnie kultury popularnej, rozpowszechnianej przez media schlebiające gustom masowej publiczności. Rozwój technologiczny rynku medialnego, postępująca konwergencja platform medialnych i tabloidyzacja przekazu sprzyjają kreowaniu wizerunków publicystów, którzy w dyskursie publicznym na równi traktują swoje ja- publiczne, jak i ja –prywatne.

Contemporary journalism is changing and the current position and role of a journalist is also changing. On selected examples of four Polish columnists, widely known outside the journalistic profession, the author tried to prove that they are also representatives of today's fashionable celebrity. They adhere to the patterns of popular culture promoted today, disseminated by the media that flatter the tastes of mass audience. The technological development of the media market, the progressive convergence of media platforms and the tabloidisation of news favor the creation of images of journalists who equally treat their public and private image in public discourse.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies