Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wizerunek kobiety i kobiecości w polskiej edycji magazynu „Vogue”

Tytuł:
Wizerunek kobiety i kobiecości w polskiej edycji magazynu „Vogue”
Image of woman and femininity in polish „Vogue”
Autorzy:
Sydorczak, Anna
Słowa kluczowe:
woman, image, „Vogue", postmodernity, youth, slim, attractiveness, career, motherhood, feminism, Polishness
kobieta, wizerunek, „Vogue”, ponowoczesność, młodość, szczupła sylwetka, atrakcyjność, kariera, macierzyństwo, feminizm, polskość
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca poświęcona jest wizerunkowi kobiety, jaki przedstawiany jest i kreowany na łamach czasopisma „Vogue” w Polsce. Ze względu na mijający pierwszy rok wydawania magazynu badałam jego zawartość pod kątem czterech wybranych przez siebie kategorii: wizerunku (młoda, szczupła, atrakcyjna, uwodzicielka), spełniania się w życiu (kariera, macierzyństwo), feminizmu oraz polskości w ujęciu pozytywnym. W części teoretycznej przedstawiłam stan badań, metodę którą wykorzystałam w swoich badaniach, nakreśliłam rys historyczny oraz kształtowanie się polskich magazynów kobiecych, a także nawiązałam do naukowego aspektu wizerunku kobiety w ponowoczesności. W tej części znalazły się również informacje o macierzystej, amerykańskiej wersji „Vogue” oraz przekrój redaktorów naczelnych tej edycji. W części badawczej przedstawiłam wyniki oraz przebieg analizy, jak i wnioski po lekturze rocznej próby magazynu. Ukazane obserwacje pozwalają wnioskować, że na łamach magazynu dominuje przede wszystkim wizerunek kobiety szczupłej i atrakcyjnej. Kobiety sukcesu łączącej niekiedy karierę z macierzyństwem oraz kobiety-feministki i kobiety-Polki.

This work is devoted to the image of a woman, which is presented and created in the "Vogue" magazine in Poland. Due to the first year of the magazine's publication, I studied its content in four categories: image (young, slim, attractive, seductive), fulfillment in life (career, motherhood), feminism and Polishness in a positive way. In the theoretical part, I presented the state of research, the method I used in my research, outlined the historical background, the development of Polish women's magazines and referred to the scientific aspect of the image of women in postmodernity. This part also contains information about the first American version of "Vogue" and a cross-section of the editors-in-chief of this edition. In the research part, I presented the results and the course of the analysis, as well as conclusions after reading a year-long sample of the magazine. The presented observations allow us to conclude that the magazine is dominated by the image of a slim and attractive woman. Woman of success who sometimes combine career with motherhood, feminist and Polish woman.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies