Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Profile HRowe na Facebooku i ich odbiór przez użytkowników portalu

Tytuł:
Profile HRowe na Facebooku i ich odbiór przez użytkowników portalu
HR profile on Facebook and how users perceive it
Autorzy:
Kmietek, Patrycja
Słowa kluczowe:
employer branding, Facebook, budowanie wizerunku pracodawcy
employer branding, Facebook, building the image of the employer
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main goal of the thesis is look into the effectiveness of the actions of brands which decide to create a HR profile on a social network like Facebook. This efficiency is understood as the reception of profiles by the target group to which they are dedicated, i.e. young people not yet on the labor market, who intend to take it in a short time or persons who are already employees, but are considering changing the place of employment. The research sample consisted of young people who are students or graduates of universities and who are also members of student groups on Facebook and who use the app every day. In the thesis there are used a questionnaire form as a measurement tools. Surveys shows, that large brands should decide to create a HR profiles, and the factors affecting the positive reception are certainly legible and visually attractive posts, as well as the publication of current job offers, which increases the profile’s attractiveness.

Głównym celem pracy jest zbadanie efektywności działań marek decydujących się na założenie profilu HRwego na serwisie społecznościowym, jakim jest Facebook. Przez efektywność tą rozumiany jest odbiór profili przez grupę docelową, której są dedykowane, czyli młodym osobom niebędącym jeszcze na rynku pracy, które zamierzają podjąć ją w niedługim czasie, bądź osobom, które są już pracownikami, lecz rozważają zmianę miejsca zatrudnienia. Próbę badawczą stanowiły osoby młode będące studentami bądź absolwentami uczelni wyższych, będący członkami grup studenckich na portalu społecznościowym Facebook oraz korzystające na co dzień z owej aplikacji. W badaniu został wykorzystany kwestionariusz odpowiedzi w formie ankiety jako narzędzie pomiaru. Z badań wynika, że duże marki powinny decydować się na zakładanie oddzielnych profili HRowych, natomiast czynnikami wpływającymi na pozytywny odbiór profilu jest czytelny i wizualnie atrakcyjny przekaz oraz publikowanie aktualnych ofert pracy, co dodatkowo zwiększa atrakcyjność danego profilu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies