Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Between white and red. About football patriotic discourses in social media in Poland.

Tytuł:
Between white and red. About football patriotic discourses in social media in Poland.
Między bielą i czerwienią. O piłkarskich dyskursach patriotycznych w mediach społecznościowych w Polsce. (2015 - 2019)
Autorzy:
Ganiek, Patryk
Słowa kluczowe:
dyskurs, patriotyzm, media społecznościowe, kibice, piłka nożna, wartości
discourse, patriotism, social media, supporters, football, values
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy jest badanie dyskursu patriotycznego wśród kibiców piłki nożnej w mediach społecznościowych. W ostatnich latach mocno nasiliły się postawy patriotyczne wśród młodzieży, co znajduje swoje odzwierciedlenie także na piłkarskich stadionach. Ścierają się poglądy tych, którzy preferują kosmopolityzm i twierdzą, że trzeba odstawić historię na boczny tor, z tymi, którzy przypominają najważniejsze polskie wydarzenia i bohaterów oraz określają siebie jako narodowców. Badanie dyskursu zostało oparte na analizie dyskusji kibiców pod zdjęciami opraw kibicowskich, których głównym motywem był patriotyczny przekaz. Analizę wpisów w social media oparto na wartościach obiektywnych sklasyfikowanych m.in. przez niemieckiego filozofa Maxa Schelera. W ten sposób otrzymano obraz dyskursu patriotycznego polskich kibiców piłkarskich.

This research has been created to examine patriotic discourse among football fans in social media. In the last few years young people are paying more and more attention to patriotism, what refers to and is shown in the stadiums. Different views are confronting: of those who prefer cosmopolitism and say that history belongs to the past and those who keep reminding of the greatest polish historical occurrences and heroes and call themselves nationalists. The study of discourse is based on analysing fans activity and comments connected with photos of stadium scenery. Their main motive is patriotism. Social media posts are examined with the use of objective values classified by German philosopher Max Scheller. As a result, this research creates a true image of patriotic discourse of polish football fans.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies