Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Creativity and its relationship with emotional intelligence and personality traits

Tytuł:
Creativity and its relationship with emotional intelligence and personality traits
"Twórczość a jej związek z inteligencją emocjonalną oraz cechami osobowościowymi wśród adolescentów".
Autorzy:
Tajsich, Aleksandra
Słowa kluczowe:
creativity, creative attitude, emotional intelligence, personality
twórczość, postawa twórcza, inteligencja emocjonalna, cechy osobowości
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The thesis is an attempt to examine the relationship between emotional intelligence and personality traits and creativity and creative attitude. 30 adolescents between 16 – 19 years old took part in the study. They were asked to fill 4 questionnaires concerning: the creative thinking ability (Test for Creative Thinking - Drawing Production), creative attitude (Skala Postaw Twórczych versus Odtwórczych), emotional intelligence (Emotional Intelligence Questionnaire INTE) and five personality traits (Revised NEO Personality Inventory NEO PI-R). Statisitacal analysis od the results revealed that: 1) adolescents who have higher emotional intelligence also have higher creative abilites; 2) Such personality traits as: openness, agreeableness, conscientioussness and extraversion affect the existance of creative abilities.

Celem niniejszej pracy jest zbadanie związku pomiędzy inteligencją emocjonalną i cechami osobowościowymi a wystąpieniem twórczych predyspozycji oraz świadomie obraną postawą twórczą. W badaniu wzięło udział 30 osób w wieku 16 – 19 lat. Badani zostali poproszeni o dokończenie rysunku (Rysunkowy Test Twórczego Myślenia K.K Urbana i H. G. Jellena, TCT-DP) oraz wypełnienie trzech kwestionariuszy dotyczących: postawy twórczej (Skala Postaw Twórczych versus Odtwórczych), inteligencji emocjonalnej (Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE) oraz cech osobowościowych (Inwentarz Osobowości NEO-FFI). Analiza statystyczna ujawniła, że 1) osoby badane w wieku od 16 do 19 lat wykazują wyższy czynnik inteligencji emocjonalnej charakteryzują się wyższymi umiejętnościami twórczymi; 2) cechy osobowości, takie jak otwartość na doświadczenie, sumienność, ugodowość oraz ekstrawersja korelują z wystąpieniem predyspozycji twórczych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies