Tytuł pozycji:
Stres w organizacji z branży produkcji gier komputerowych - analiza profilowa
- Tytuł:
-
Stres w organizacji z branży produkcji gier komputerowych - analiza profilowa
Stress in a game development organisation - profile analysis
- Autorzy:
-
Mieszczak, Aleksander
- Słowa kluczowe:
-
stres, stres organizacyjny, kwestionariusz OSI, źródła stresu w pracy, satysfakcja z pracy, sposoby radzenia sobie ze stresem, profil stresu organizacyjnego, produkcja gier komputerowych
stress, organizational stress, OSI questionnaire, sources of stress at work, job satisfaction, ways of dealing with stress, the profile of organizational stress, production of computer games
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Założeniem tej pracy magisterskiej, w części teoretycznej, jest przedstawienie teorii stresu, z naciskiem na stres organizacyjny. Kolejnym celem jest przedstawienie analizy wyników badania 37 pracowników firmy z branży produkcji gier komputerowych i opis profili powstałych na skutek przeprowadzonej analizy – źródeł stresu, satysfakcji z pracy oraz sposobów radzenia sobie ze stresem. W celu uzyskania wyników użyty został kwestionariusz do badania stresu organizacyjnego (OSI) stworzony przez C. Coopera, S. J. Sloana i S. Williamsa w polskiej adaptacji Z. Łącały i C. Noworola. Wyniki pozwoliły zbudować profile stresu w organizacji na trzech skalach. Według pierwszej – satysfakcji z pracy – najmniejszy poziom zadowolenia pracownicy odczuwają w wymiarze struktury i klimatu organizacji, zaś pozostałe podskale w zbliżonym stopniu generują satysfakcję. W skali źródeł stresu badani określili, że najmniej stresorów pochodzi z ich relacji na linii praca – dom oraz relacji interpersonalnych, najwięcej z podskal kariera i osiągnięcia i struktura i klimat organizacji. W ostatnim profilu udało się określić, że badani najczęściej zwalczają stres przy użyciu logicznej oceny sytuacji i efektywnego zarządzania czasem, zaś w mniejszym stopniu korzystają ze wsparcia interpersonalnego. Dodatkowo przeprowadzona analiza korelacji wykazała istnienie ujemnej korelacji między skalą źródła stresu i satysfakcja z pracy.
The theoretical part of this thesis is to present the theory of stress, with an emphasis on organizational stress. Another goal is to present an analysis of the results of the survey of 37 employees of the company from the computer game production industry and to describe the profiles created as a result of the analysis - sources of stress, job satisfaction and ways of coping with stress. In order to obtain the results, the organizational stress test (OSI) questionnaire created by C. Cooper, S. J. Sloan and S. Williams in the Polish adaptation of Z. Łącała and C. Noworol was used. The results allowed to build stress profiles in the organization on three scales. According to the first - job satisfaction - employees feel the lowest level of satisfaction in terms of the organization's structure and climate, while the remaining subscales generate satisfaction to a similar degree. On the stress source scale, the respondents stated that the least stressors come from their work-home relationship and interpersonal relations, most from the career and achievement subscales and structure and atmosphere of the organization. In the last profile, it was possible to state that the respondents most often fight stress using logical assessment of the situation and effective time management, while they use interpersonal support to a lesser extent. In addition, the correlation analysis showed a negative correlation between the stress source scale and job satisfaction.