Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O dzieciństwie (nie)równych szans z perspektywy młodzieży gimnazjalnej oraz wychowanków domu dziecka

Tytuł:
O dzieciństwie (nie)równych szans z perspektywy młodzieży gimnazjalnej oraz wychowanków domu dziecka
Childhood of (un) equal opportunities from the perspective of secondary school learners and childrens home residents
Autorzy:
Szlachta, Kamila
Ornacka, Katarzyna
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Wydawnictwo Koło Kwadratu
Słowa kluczowe:
stygmat sieroty społecznej
self-portraits of stigmatized children
praca socjalna
social work
children's home
autoportret wychowanka domu dziecka
stigma of social orphans
dziecko osierocone
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/2337  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The process of constructing individual identity and the questions on who I am for others and myself lead children to search for their place in the world, to reveal their potential as well as to learn interacting with other people. It is especially difficult, though, when children are stigmatized publicly because of their otherness. The article presents portrait(s) of children placed in children's home from the perspective of teenagers as well as it focuses on the way the portraits are reflected in attitudes of those children.

Pytanie o to, kim jestem dla siebie i dla innych prowadzi jednostkę (dziecko) do poszukiwania własnego miejsca w świecie, do odkrywania swoich zasobów oraz nawiązywania relacji społecznych. W procesie tym, działania podejmowane przez najmłodszych są ukierunkowane na konstruowanie jednostkowej tożsamości. W naszym artykule skupiamy się na zaprezentowaniu obrazu(ów) dzieci z domu dziecka zbudowanego(nych) przez młodzież gimnazjalną. Prezentujemy również sposoby, w jakie te obrazy są odzwierciedlone w postawach dzieci definiowanych jako "sieroty społeczne".

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies