Tytuł pozycji:
O dzieciństwie (nie)równych szans z perspektywy młodzieży gimnazjalnej oraz wychowanków domu dziecka
The process of constructing individual identity and the questions on who I am for others and myself lead children to search for their place in the world, to reveal their potential as well as to learn interacting with other people. It is especially difficult, though, when children are stigmatized publicly because of their otherness. The article presents portrait(s) of children placed in children's home from the perspective of teenagers as well as it focuses on the way the portraits are reflected in attitudes of those children.
Pytanie o to, kim jestem dla siebie i dla innych prowadzi jednostkę (dziecko) do poszukiwania własnego miejsca w świecie, do odkrywania swoich zasobów oraz nawiązywania relacji społecznych. W procesie tym, działania podejmowane przez najmłodszych są ukierunkowane na konstruowanie jednostkowej tożsamości. W naszym artykule skupiamy się na zaprezentowaniu obrazu(ów) dzieci z domu dziecka zbudowanego(nych) przez młodzież gimnazjalną. Prezentujemy również sposoby, w jakie te obrazy są odzwierciedlone w postawach dzieci definiowanych jako "sieroty społeczne".