Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Towards experience. The specificity of world building in Fumito Ueda’s games

Tytuł:
Towards experience. The specificity of world building in Fumito Ueda’s games
W kierunku doświadczenia. Specyfika budowania świata w grach Fumito Uedy
Autorzy:
Filipowicz, Kamil
Słowa kluczowe:
światotwórstwo, światowość, narracja środowiskowa, przestrzeń, świat narracji, transfikcjonalność, Fumito Ueda, poznawcze wyobcowanie, interaktywność
world-building, worldness, environmental storytelling, space, storyworld, transfictionality, Fumito Ueda, cognitive estrangement, interactivity
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this thesis is an analysis of the world-building process in Fumito Ueda’s games – “Ico”, “Shadow of the Colossus” and “The Last Guardian”. The role of interaction and broadly understood experience will be studied in order to define the specific feeling of “worldness” associated with being in Ueda’s world. Important part of the research will be to characterize the narrative potential of space and how it affects the process of forming a coherent world. Possibilities of fiction, created in these three games, will be analysed in order to determine whether it is a sufficient reference for the construction of the “storyworld”.

Celem niniejszej pracy jest analiza procesu światotwórstwa w grach Fumito Uedy – „Ico”, „Shadow of the Colossus” oraz „The Last Guardian”. Zbadana zostanie rola interakcji oraz szeroko pojętego doświadczenia w próbie ustalenia specyficznego odczucia „światowości”, towarzyszącego przebywaniu w świecie wytworzonym przez Uedę. Ważną częścią badań będzie określenie narracyjnego potencjału przestrzeni oraz tego, jak ten potencjał wpływa na kreację spójnego świata. Przeanalizowane zostaną także możliwości fikcji, wykreowane na przestrzeni trzech gier, w celu ustalenia, czy stwarzają wystarczające pole odniesienia dla konstrukcji świata narracji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies