Tytuł pozycji:
Strategia rozwoju portalu twoje-podhale.pl
The development strategy is the process by which the company strives to achieve its objectives and tasks. Each company focuses its activities on survival, development and overcoming competition. The purpose of the work was to indicate the development possibilities of twoje-podhale.pl portal. Analysis of the current condition of the website and analysis of competition's activities will help determine the development opportunities related to the new version of the portal. The study was carried out using Google Analytics and statistical tools for Facebook and Instagram. The results of the research allowed to get to know the recipients of the portal better and their behavior and habits. Research shows that the key recipients of the portal are people aged 18-44. The vast majority of users come from Mazovia, Lesser Poland, Lower Silesia and Upper Silesia. So these are the recipients who may be interested in planning a stay in Podhale. The research also paid attention to the large mobility of users. They definitely use the portal more often using mobile devices. This means that the published content must be adapted to smartphones and other portable devices.
Strategia rozwoju jest procesem, przez który przedsiębiorstwo dąży do realizacji założonych celów i zadań. Każda firma skupia swoje działania na przetrwaniu, rozwoju oraz przezwyciężeniu konkurencji. Celem pracy było wskazanie możliwości rozwojowych portalu twoje-podhale.pl. Analiza obecnej kondycji strony internetowej oraz analiza działań konkurencji pomogą określić możliwości rozwojowe związane z nową wersją portalu. Badanie wykonane zostało za pomocą Google Analytics oraz narzędzi statystycznych Facebooka i Instagrama. Wyniki badań pozwoliły lepiej poznać odbiorców portalu oraz ich zachowania i przyzwyczajenia. Badania wskazują, iż kluczowymi odbiorcami portalu są osoby w wieku 18-44. Zdecydowana większość użytkowników pochodzi z Mazowsza, Małopolski, Dolnego Śląska oraz Górnego Śląska. Są to więc odbiorcy, którzy mogą być zainteresowani zaplanowaniem pobytu na Podhalu. Badania zwróciły uwagę również na dużą mobilność użytkowników. Zdecydowanie częściej korzystają z portalu za pomocą urządzeń mobilnych. Oznacza to, że publikowany content musi być przystosowany do smartphonów i innych urządzeń przenośnych.