Tytuł pozycji:
Możliwości i bariery wykorzystywania Internetu w procesie rekrutacji
Niniejsza praca porusza kwestię możliwości i barier wiążących się z rekrutowaniem pracowników online. Celem pracy było zbadanie jak współczesne firmy wykorzystują media społecznościowe oraz narzędzia dostępne online w procesie rekrutacji. Praca składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy ma charakter teoretyczny. Został poświęcony procesowi rekrutacji pracowników. W tej części pojawiła się definicja procesu rekrutacji, wyliczono jej etapy oraz metody wykorzystywane w poszczególnych etapach. Dokonano charakterystyki znaczenia rekrutacji we współczesnych firmach. Rozdział drugi, podobnie jak pierwszy, ma charakter teoretyczny. Skoncentrowano się na Internecie jako przestrzeni rekrutacji. Dlatego w tej części pojawiła się definicja nowych mediów, cechy, funkcje nowych mediów, a także opisano internetowe narzędzia do rekrutacji pracowników. Dokonano charakterystyki sieci web 1.0 oraz web 2.0 a także przybliżono obszary, w których wykorzystywane są nowe media przez współczesne przedsiębiorstwa. Ostatnia część pracy ma na celu zaprezentowanie w jakim stopniu współczesne firmy wykorzystują media społecznościowe oraz narzędzia dostępne online podczas procesu rekrutacji.
This paper addresses the possibilities and barriers involved in recruiting employees online. The aim of the work was to examine how modern companies use social media and online tools in the recruitment process. The work consists of three chapters. The first chapter is of a theoretical nature. He was dedicated to the recruitment process. In this part, a definition of the recruitment process appeared, its stages and methods used in individual stages were calculated. Characterization of the importance of recruitment in contemporary companies was made. The second chapter, like the first one, has a theoretical character. The focus is on the Internet as a recruitment space. That is why the definition of new media, features, functions of new media appeared in this part, as well as internet tools for recruiting employees. Characteristics of the web 1.0 and web 2.0 were made and the areas in which new media are used by modern enterprises were introduced. The last part of the work aims to show to what extent modern companies use social media and tools available online during the recruitment process.