Tytuł pozycji:
Rola promocji w internecie w budowaniu społeczności tematycznego serwisu społecznościowego
This master thesis addresses issue of building virtual communities around interior design themed social sites. The purpose of this paper was to point out common practices in creating such communities. Another aim was to identify tools of online promotion that can support this process. The thesis consist of three sections. The first one describes virtual communities. Next chapter pertains virtual community building strategies and characterizes tools of marketing communication. The last part includes report from comparative analysis of two themed social sites: Deccoria.pl and Homebook.pl. It was found that promotional activities are mainly used to build visibility of the vortals and favor primarily their business goals. The research has shown also that social media marketing is benefitial for expanding and sustaining the virtual communities.
Niniejsza praca magisterska porusza zagadnienie budowania społeczności wirtualnych wokół serwisów o tematyce wnętrzarskiej. Jej celem jest wskazanie dobrych praktyk w budowaniu społeczności oraz identyfikacja możliwych do wykorzystania w tym procesie narzędzi promocji w internecie. W jej treści opisano charakterystykę oraz istotę społeczności wirtualnych, strategie ich budowania, a także przydatne instrumenty z zakresu komunikacji marketingowej. Rozważania teoretyczne poparto badaniami nad serwisami społecznościowymi: Deccoria.pl i Homebook.pl. Analiza porównawcza tych wortali wykazała, że działania promocyjne stosowane są głównie na potrzeby budowania ich rozpoznawalności oraz służą realizacji biznesowych zamierzeń ich właścicieli. Dla rozbudowy i podtrzymania społeczności znaczenie ma social media marketing.