Tytuł pozycji:
The impact of word-of-mouth marketing on the selection of accommodation facilities by students
The work deals with the topic of marketing, and at the same time refers to an aspect such as social media in management. The aim of the work is to examine the ways in which word of mouth marketing influences the choice of a hostel by students. The answer to this issue was obtained by conducting a research questionnaire among students. For this purpose, the definition of a hotel, hotel market and its clients, as well as marketing in general, Word of mouth and eWoM will be explained. The work consists of three chapters - two theoretical, the third one is empirical. During the research, the author focused on solving the basic research problem which is the answer to the question whether and how important Word of mouth is when deciding on the choice of accommodation during the trip and the degree of familiarization with the same word of mouth marketing, but also the level of its occurrence and recognition on travel websites. The research serves to present the concept of Word of mouth, to examine the scale of its knowledge and usefulness during the above-mentioned process. In order to draw conclusions from the thesis for the above-mentioned issues, a qualitative analysis of selected sources (including literature and a survey carried out using the research technique which is the survey), will be presented. As a tool to investigate this phenomenon, a questionnaire published on the Internet was used, in the form of a Google form. As a result of the research, the goal has been achieved and the conclusions are presented in the empirical part.
W poniższej pracy autorka podejmuje temat marketingu szeptanego, odwołując się przy okazji do takiego zagadnienia jak media społecznościowe w zarządzaniu. Celem jej jest zbadanie sposobów w jakich marketing szeptany wpływa na wybór hostelu przez studentów. Odpowiedź na to zagadnienie uzyskano poprzez przeprowadzenie ankiety badawczej w środowisku osób studiujących. Praca składa się z 3 rozdziałów – dwóch teoretycznych, jednego empirycznego. Zdefiniowano w niej pojęcia hotelu, rynku hotelarskiego oraz jego klientów, a także marketingu w ogóle, Word of Mouth oraz internetowego marketingu szeptanego. Przeprowadzając badania skupiono się na rozwiązaniu podstawowego problemu badawczego. Jest nim odpowiedź na pytanie czy i jak duże znaczenie ma Word of mouth, podczas podejmowania decyzji dotyczącej wyboru miejsca noclegu w trakcie podróży, stopień zaznajomienia z samym pojęciem marketingu szeptanego oraz poziom jego występowania i rozpoznawalności na portalach podróżniczych. Badanie służy zaprezentowaniu pojęcia Word of mouth, zbadaniu skali jego znajomości oraz przydatności podczas wyżej wymienionego procesu. W celu wysunięcia wniosków na podane wyżej kwestie została przeprowadzona analiza jakościowa wybranych źródeł, w tym literatury oraz badanie sondażowe, które wykonano wykorzystując technikę badawczą, jaką jest ankieta. Jako narzędzie służące zbadaniu tego zjawiska został wykorzystany kwestionariusz ankietowy opublikowany w Internecie, w postaci formularza Google. W wyniku przeprowadzonych badań udało się zrealizować cel, a wnioski zaprezentowano w części empirycznej.