Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola mediów społecznościowych w branży gastronomicznej

Tytuł:
Rola mediów społecznościowych w branży gastronomicznej
The role of social media in gastronomy industry
Autorzy:
Zabolotna, Yuliia
Słowa kluczowe:
Media społecznościowe – marketing społecznościowy – branża gastronomiczna
Social media – social media marketing – gastronomy industry
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
With the constantly growing popularity of social media and the number of their users, it has become clear that now they have a big impact on the gastronomy industry, because, in order to reach potential and loyal clients, restaurants must exist on the Internet.The purpose of this thesis is to present social media as an effective tool for promoting restaurants and assessing what impact they have on clients. On the other hand, the aim of the research is to understand what is a real impact of social media on the restaurant choice by clients. The research was carried out using a survey questionnaire that was published on Facebook. The results of the research have shown that social media of restaurants influence the decisions made by clients and are an effective tool used to acquire new clients. During the research, the author has also determined which factors have the greatest impact on the choice of restaurants by clients, i.e. reviews, overall rating and user generated content (photos, video, etc.). Such results of the research can be useful for entrepreneurs and can be used in the future for planning the strategy of social media marketing in the gastronomy industry.

Wraz ze stale rosnącą popularnością i liczbą użytkowników mediów społecznościowych stało się jasne, że mają one teraz duży wpływ na branżę gastronomiczną, ponieważ aby dotrzeć do potencjalnych i lojalnych klientów, lokale gastronomiczne muszą zaistnieć w Internecie.Celem niniejszej pracy jest przedstawienie mediów społecznościowych jako skutecznego narzędzia służącego do promocji lokalów gastronomicznych i ocenienie jaki wpływ mają one na klientów. Celem badania jest natomiast zrozumienie, jak dokładnie media społecznościowe wpływają na wybór lokalu gastronomicznego przez klientów.Badanie zostało wykonane za pomocą kwestionariusza ankietowego, który został opublikowany w serwisie społecznościowym Facebook. Wyniki badania dowiodły, iż media społecznościowe lokali gastronomicznych mają wpływ na decyzje podejmowane przez klientów oraz są skutecznym narzędziem używanym do pozyskiwania nowych klientów. Podczas badania ustalono również jakie czynniki w największym stopniu wpływają na wybór lokalu gastronomicznego przez klientów, tj. recenzji, ogólna ocena i treści wytworzone przez klientów (zdjęcia, wideo itd.). Takie wyniki badań mogą być przydatne dla przedsiębiorców i wykorzystane w przyszłości do planowania strategii social media marketingu w branży gastronomicznej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies