Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Asymetria informacji i jej odmiany w mediach społecznościowych

Tytuł:
Asymetria informacji i jej odmiany w mediach społecznościowych
Information asymmetry and its varieties in social media
Autorzy:
Misiuna, Natalia
Słowa kluczowe:
Information, information asymmetry, information behaviours, information manipulation, social media
Asymetria informacji, informacja, manipulacja informacją, media społecznościowe, zachowania informacyjne
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the modern world surrounded by social media recipients are set on information reception all the time. Everything what is eye-catching is saved in the memory As a society takes part in everyday’s running they lose basic models of information behaviours. Information searching is limited to few clicks on the keyboard, and that is why recipients are exposed on collecting fake, distorted news. Thesis is focused on describing technics that causes information asymmetry and analysing advertises and politician’s social accounts on Facebook and Twitter to find used manipulation technics. The results of content analysis clearly show that everyone is trying influence society somehow. Advertisements arouse the need of possessing products, just to become just like the person who is advertising. Whereas politicians show their doings from the best side for example supporting the foundations. They show themselves in different social role or prove that they are no different from regular citizen. That is why they are trustworthy. How it turns out, the only way to avoid manipulation attacks is learning how to see them.

We współczesnym świecie owładniętym przez media społecznościowe odbiorcy są nastawieni na odbiór informacji cały czas. Wszystko co wystarczająco rzuca się w oczy jest zachowywane w pamięci. Jako, że społeczeństwo uczestniczy w codziennym biegu zatracają się podstawowe modele zachowań wyszukiwawczych. Poszukiwanie informacji ogranicza się do kliku kliknięć na klawiaturze i właśnie dlatego odbiorcy są narażeni na odbiór informacji niezgodnych z prawdą, przeinaczonych. Praca skupia się na omówieniu technik jakie powodują asymetrię informacji oraz przeanalizowaniu reklam oraz kont polityków na portalu Facebook oraz Twitter w celu wykrycia stosowanych przez nich metod manipulacji. Wyniki analizy treści jednoznacznie wskazują, że każdy stara się wpłynąć w jakiś sposób na społeczeństwo. Reklamy budzą w odbiorcach potrzebę posiadania produktów, by mogli stać się jak osoby je reklamujące. Natomiast politycy pokazują swoje działania z jak najlepszej strony na przykład wspierając fundacje. Pokazują siebie w innych rolach społecznych lub też udowadniaj, że nie różnią się niczym od zwyczajnych obywateli. Właśnie dlatego są godni zaufania. Jak się okazuje, jedynym sposobem na uniknięcie ataków manipulacyjnych jest nauka dostrzegania ich.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies