Tytuł pozycji:
Ocena użyteczności serwisu Infobrokerska.pl. Projekt badań
Praca podejmuje problematykę badań użyteczności stron internetowych firm infobrokerskich,na przykładzie firmy Infobrokerska.pl. Głównym celem pracy było opracowanie iprzedstawienie projektu badań użyteczności serwisu internetowego tej firmy. Na potrzebyprojektu dokonano opisu serwisu Infobrokerska.pl oraz zaproponowano cztery metody dobadania jego użyteczności: analizę clicktracking, analizę heurystyk Jakoba Nielsena, testyużyteczności oraz wywiad. W odniesieniu do każdej metody opracowano adekwatne narzędziabadawcze. Projekt badań przedstawiono w szerokim kontekście teoretycznym imetodologicznym, na który składają się zagadnienia związane z infobrokeringiem, specyfiką irolą serwisów WWW w biznesie oraz metodami badań użyteczności (user experience).
This work discusses the issues of usability research of internet websites on an example ofinformation professionals website Infobrokerska.pl. The main goal of work was to prepare andpresent usability measurement project for website of this company. For projects needs websiteInfobrokerska.pl was described and four usability examination methods were proposed: clicktracking analysis, heuristic evaluation based on Jakob Nielsen model, usability tests andinterview. Four measurement tools got developed and based on methodologies of those fourmethods. Project is based on wide theoretical and methodological context which includes areassuch as information brokerage, websites and its role in business, usability research and itsmethods (user experience).