Tytuł pozycji:
E-booki w ofercie krakowskich wydawnictw naukowych
W pracy przedstawiono początki i rozwój książki elektronicznej, jej istotę i cechy oraz zalety i wady w porównaniu do książki tradycyjnej. W kontekście polskiego rynku książki scharakteryzowano wielkość sprzedaży publikacji elektronicznych, podstawowe formy jej dystrybucji i promocji. Zwrócono również uwagę na społeczne i ekonomiczne uwarunkowania rozwoju e-czytelnictwa. Zasadniczym celem pracy była analiza oferty w zakresie e-booków krakowskich wydawnictw naukowych. W tym celu dokonano przeglądu i opisu profilu działalności wszystkich krakowskich wydawnictw naukowych, przede wszystkim akademickich. Na podstawie analizy ich serwisów internetowych zidentyfikowano osiem oficyn, które łącznie w bieżącej ofercie sprzedaży posiadają prawie trzy tysiące tytułów publikacji elektronicznych. Dominują wśród nich książki elektroniczne z zakresu nauk humanistycznych i społecznych.
The thesis presents the beginnings and development of the electronic book its essence and features as well as the advantages and disadvantages compared to the traditional book. In the context of the Polish book market, the volume of sales of electronic publications, the basic forms of its distribution and promotion were characterized. Attention was also paid to the social and economic conditions of the development of e-reading. The main purpose of the work was to analyze the offer in the field of e-books from Cracow scientific publishing houses. For this purpose a review and description of the business profile of all scientific publications, primarily academic ones, was made. Based on the analysis of their websites, eight outlets were identified, which together in the current sales offer have almost three thousand titles of electronic publications. Electronic books in the humanities and social sciences dominate among them.