Tytuł pozycji:
Strategia rozwoju produktu turystycznego Miasta i Gminy Wieliczka
The work aims to propose the directions, and improve the tourism product strategy for City and Commune Wieliczka, through recognition and analising previous strategic actions. The strating point, was discussing the definitons connected with strategy and tourism products. The sub parts of the tourism product for the mentioned region has been also presented and characterized, as well as the main objectives of the Development Strategy for City and Commune Wieliczka for years 2015-2022. In order to improve the strategy, own propositions has been stated for the whole area. Through the study of the tourist traffic, made for years 2014-2017, the hipothesis, which states that strategic actions can influence the growth and the structure of tourist traffic in specified area, was verified.
Celem pracy magisterskiej jest zaproponowanie kierunków doskonalenia strategii rozwoju produktu turystycznego Miasta i Gminy Wieliczka, poprzez rozpoznanie oraz analizę dotychczasowych działań strategicznych. Punktem wyjścia do pracy, było omówienie pojęć związanych ze strategią oraz produktem turystycznym. Dokonano także, przedstawienia części składowych produktu turystycznego wspomnianego obszaru oraz jego charakterystyki, omówiono również najważniejsze cele Strategii Rozwoju Miasta i Gminy Wieliczka na lata 2015-2022. W celu doskonalenia strategii przedstawiono własne propozycje dalszego rozwoju obszaru. Poprzez badania ruchu turystycznego obejmujące okres czterech lat, od roku 2014 do 2017 dokonano weryfikacji hipotezy, która zakładała, że działania strategiczne w zakresie produktu turystycznego Miasta i Gminy Wieliczka wpływają na wielkość i strukturę ruchu turystycznego na omawianym obszarze.