Tytuł pozycji:
The use of social media in the brand image creation on the example of the competition between Coca Cola and Pepsi
- Tytuł:
-
The use of social media in the brand image creation on the example of the competition between Coca Cola and Pepsi
Wykorzystanie mediów społecznościowych w kreowaniu wizerunku marki na przykładzie rywalizacji Coca Coli i Pepsi
- Autorzy:
-
Martuszewska, Patrycja
- Słowa kluczowe:
-
brand, Internet, konflikt, media społecznościowe, social media, tożsamość marki, web 2.0, wizerunek marki
brand, Internet, conflict, social media, brand identity, web 2.0, brand image
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This work is an attempt to present the image of brands of popular carbonated drinks –Coca-Cola and Pepsi in social media in conjunction with the conflict that exists between them. The presentation of this state of affairs was aimed at highlighting the activity of both brands and Internet users as an integral element in this particular problem. Another issue was also the indication of details related to publishing content on social media by managers of both brands. The thesis contains of a review of available scientific literature in the field of social media, brand management, conflict theory or the history of the mentioned brands. The core of this work was also identification and verification of research hypotheses.
Niniejsza praca stanowi próbę przedstawienia wizerunku marek popularnych napoi gazowanych – Coca-Cola oraz Pepsi w social mediach w zderzeniu z sugerowanym konfliktem, jaki rzekomo między nimi występuje. Przedstawienie takiego stanu rzeczy miało na celu uwidocznienie aktywności obu marek oraz użytkowników Internetu jako integralnego elementu w ramach tego konkretnego zagadnienia. Inną kwestią szczegółową było również wskazanie detali związanych z publikowaniem treści w mediach społecznościowych przez zarządzających oboma brandami. Praca zawiera przegląd dostępnej literatury naukowej z zakresu social mediów, zarządzania marką teorii konfliktu czy historii wspomnianych marek. Główną osią pracy było także wskazanie i weryfikacja hipotez badawczych.