Tytuł pozycji:
Zjawisko stresu zawodowego w pracy na przykładzie firmy z branży IT
Głównym celem pracy jest zbadanie czy zjawisko stresu pojawia się w firmie z branży IT. W pierwszym oraz drugim rozdziale opisane zostały podstawowe teoretyczne zagadnienia, na których opiera się praca. W trzecim rozdziale skupiono się na charakterystyce rynku IT oraz zanalizowano stres pojawiający się wśród pracowników z działów technologii informatycznych. Czwarty rozdział jest poświęcony organizacji IT, w której zostały przeprowadzone badania. Za pomocą kwestionariusza ankiety zanalizowano występowanie stresu w organizacji, czynniki jakie mają wpływ na jego powstawanie oraz sposoby radzenie sobie ze stresem w firmie Identity Communication Sp. z.o.o. Sp. K. Wyniki badań określiły poziom odczuwalnego stresu przez pracowników oraz wykazały jaki jest najlepszy sposób na walkę z występowaniem stresu w przedsiębiorstwie. Ponadto badania pomogły określić czynniki mające największy wpływ na pojawienie się stresu zawodowego. Czwarty rozdział zawiera wnioski z badań, które mogą wykorzystać w przeszłości menagerowie firm z branży IT. Praca jest wsparta literaturą z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, psychologią w zarządzaniu oraz psychologią pracy.
The main objective of this thesis is to examine the phenomenon of stress appears in a company from the IT industry. The first and second chapter includes basic and theoretical issues on which this thesis was founded. The third chapter focused on the characteristics of the IT market and analyzed stress among employees from IT departments. The fourth chapter is dedicated to IT organization in which the research was carried out. The questionnaire was used to analyze the occurrence of stress in the organization, factors that influence on stress and ways of dealing with stress at Identity Communication Sp. zoo. Sp. K. Results of research determining the level of stress by employees and have shown what is the best way to combat the occurrence of stress in an enterprise. In addition, research helped identify the factors that have the greatest impact on the appearance of occupational stress. The fourth chapter contains research conclusions that managers of IT companies may use in the past.The thesis is based on human resource management literature as well as psychology in management and work psychology.