Tytuł pozycji:
Metody motywowania pracowników na przykładzie banku.
Employee groups diversify in terms of expectations regarding the methods forms of motivation to which they are recipients. A properly designed motivational system is one answer to many different needs. The aim of this paper is to complete the knowledge on methods of motivating and understand what factors should play the main role during the process of constructing the motivational system in order to establish a win – win relationship between the manager and the employee. In order to this, it is necessary to get to know the expectations of the system’s recipients. This aspect is analyzed in this paper which uses the example of bank employees to identify the prevailing expectations and synthesize conclusions regarding employee motivation. The work was based on publications in the field of management and motivation.
Grupy pracownicze różnią się pod względem oczekiwań odnośnie metod motywacji, której są odbiorcami. Prawidłowo zaprojektowany system motywacyjny jest jedną odpowiedzią na wiele różnych potrzeb. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie wiedzy dotyczącej motywowania oraz zidentyfikowanie czynników, które powinny odegrać główną rolę podczas procesu konstruowania systemu motywacyjnego. Aby tego dokonać trzeba poznać oczekiwania odbiorców systemu. Aspekt ten został przeanalizowany w niniejszej pracy, w której na przykładzie pracowników banku wyodrębniono dominujące oczekiwania oraz zsyntezowano wnioski dotyczące motywowania pracowników. Praca powstała w oparciu o publikacje z zakresu zarządzania oraz motywowania.