Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wolontariat pracowniczy jako element strategii CSR w sektorze MŚP

Tytuł:
Wolontariat pracowniczy jako element strategii CSR w sektorze MŚP
Employee volunteering as part of CSR strategy in small and medium companies
Autorzy:
Banaś, Anna
Słowa kluczowe:
bariery – korzyści – MŚP – strategia CSR – wolontariat pracowniczy
barriers – benefits – CSR strategy – employee volunteering – MŚP
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Aim of this dissertation is to analyse the main aspects of employee volunteering in small and medium companies - the barriers of implementation, benefits and motives of introduction. An exploration study was carried out amongst entrepreneurs of this sector. The survey was preceded by analysis of reports concerning employee volunteering in Poland and CSR strategy in large as well as small and medium companies. Based on the study, it turns out, that amongst small and medium companies knowledge of the term employee volunteering is limited. It is also hard to name its forms. The familiarity with the concept of corporate social responsibility is also limited. However, the survey showed, that despite that, the prosocial activities are carried out in firms. Most often they are implicit.This dissertation describes also employee volunteering implementation barriers. They are dominated by: lack of openness to new forms of prosocial support, lack of formal knowledge about this matter as well as lack of employees’ prosocial initiatives.The application part of this dissertation includes guidelines which could help with implementation of employee volunteering amongst small and medium companies. They concern in particular including employee volunteering programs in the general company’s strategy, designating project coordinators and actively including employees to those projects.

Celem pracy jest zbadanie głównych aspektów wolontariatu pracowniczegow sektorze MŚP – barier wdrożenia, korzyści oraz motywów wprowadzenia. Na potrzeby niniejszej pracy przeprowadzono badania o charakterze eksploracyjnym wśród małopolskich przedsiębiorców z sektora MŚP. Badanie poprzedzono analizą raportów dotyczących wolontariatu pracowniczego w Polsce oraz strategii CSR w dużych oraz małych i średnich firmach.Z przeprowadzonych badań wynika, że w sektorze MŚP znajomość pojęcia „wolontariat pracowniczy” jest ograniczona. Występują również trudności we wskazaniu jego form. Ograniczona jest również znajomość koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu. Badanie wykazało jednak, że mimo tego w firmach realizowane są działania prospołeczne na rzecz lokalnych społeczności. Mają one najczęściej charakter domyślny (implicite). Określono również bariery wdrożenia wolontariatu pracowniczego. Dominują wśród nich: brak otwartości na nowe formy wsparcia prospołecznego, brak wiedzy formalnej na temat wolontariatu pracowniczego, a także brak inicjatyw działań prospołecznych wśród pracowników.W warstwie aplikacyjnej pracy przedstawiono wytyczne wdrażania wolontariatu pracowniczego w sektorze MŚP. W szczególności dotyczą one uwzględnienia w ogólnej strategii firmy programów wolontariatu pracowniczego, wyznaczania koordynatorów projektów oraz aktywnego włączania w nie pracowników.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies