Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Promotion in social media of Krakow music events on the example of jazz music

Tytuł:
Promotion in social media of Krakow music events on the example of jazz music
Promocja w mediach społecznościowych krakowskich wydarzeń muzycznych na przykładzie muzyki jazzowej
Autorzy:
Curzydło, Katarzyna
Słowa kluczowe:
Facebook, krakowskie wydarzenia jazzowe, marketing w kulturze, media społecznościowe, promocja kultury
Facebook, Krakow jazz events, marketing in culture, promotion of culture, social media
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This work discusses promotional activities in social media on the example of Krakow jazz music events based on research carried out by the author. The main goals of the research include: determining the existence, level and ways of using social media to promote jazz events in Krakow, as well as analyzing the activities and ways of online promoting several major cultural institutions involved in the organization of musical events. To present various approaches to research on social media promotion, a method of analysis and criticism of the literature was used. The study made for the needs of this work was carried out in several stages, including creating a questionnaire, selecting a sample, adding a questionnaire to a group on Facebook, collecting empirical data, data analysis and formulating conclusions. The promotion of Cracow jazz music events does exist, but there are big differences between the promotion of jazz-related music events and musical events in general, to the detriment of the first. The main problem seems to be the lack of knowledge of event organizers on the specifics of the market and promotion in social media. This significantly limits the possibilities and scope of the promoted event. Another problem may be limiting the promotion to only one social networking site. The research clearly shows that the organizers focus on Facebook working correctly, leaving accounts on other portals without a proper service. The results of the research should not be generalized due to insufficient sample, but they can be a kind of starting point for further investigation.

W niniejszej pracy omówione zostały działania promocyjne w mediach społecznościowych na przykładzie krakowskich wydarzeń muzycznych związanych z jazzem na podstawie badań przeprowadzonych przez autorkę. Jako główne cele badania można wymienić: określenie istnienia i poziomu oraz sposobów wykorzystywania social media do promocji wydarzeń jazzowych na terenie Krakowa, a także analizę działalności i sposobów promocji w sieci kilku najważniejszych instytucji kulturalnych zajmujących się organizacją wydarzeń muzycznych. Aby przedstawić różne ujęcia badań dotyczących promocji w mediach społecznościowych posłużono się metodą analizy i krytyki piśmiennictwa. Badanie wykonane na potrzeby niniejszej pracy zostało przeprowadzone w kilku etapach, m.in. stworzenie ankiety, dobór próby, dodanie kwestionariusza ankiety do grupy na Facebooku, zgromadzenie danych empirycznych, analiza danych i sformułowanie wniosków. Promocja krakowskich wydarzeń muzycznych związanych z jazzem istnieje, ale widoczne są duże różnice pomiędzy promowaniem wydarzeń muzycznych związanych z jazzem a wydarzeniami muzycznymi w ogóle, na niekorzyść tych pierwszych. Głównym problemem zdaje się być brak wiedzy organizatorów wydarzeń na temat specyfiki rynku i promocji w social media. Znacznie ogranicza to możliwości i zasięg promowanego wydarzenia. Kolejnym problemem może też okazać się ograniczanie promocji do jednego portalu społecznościowego. Z badań jasno wynika, iż organizatorzy dokładają starań, aby działał jedynie Facebook, pozostawiając konta na innych portalach bez odpowiedniej obsługi. Wyników badań nie powinno się uogólniać ze względu na zbyt małą próbę, natomiast mogą one stanowić swego rodzaju punkt wyjścia do dalszych dociekań.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies