Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metody nagradzania pracowników w krakowskich firmach

Tytuł:
Metody nagradzania pracowników w krakowskich firmach
Methods of rewarding employees in krakow companies
Autorzy:
Mroszczyk, Bartłomiej
Słowa kluczowe:
zarządzanie zasobami ludzkimi-systemy benefitów-krakowskie korporacje-świadczenia niepieniężne
human resources management-benefit systems-Kraków corporations-non-monetary benefits
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this paper is to investigate the impact of non-monetary benefits on the motivation and effectiveness of employees of Krakow corporations. In particular, the areas of the benefit system will be examined, taking into account the tangible and intangible ones. In order to obtain reliable results, a questionnaire was conducted among the unemployed, people working with secondary education, students, working students and people working with higher education. The results of the analysis show that a large part of Kraków's corporations guarantees tangible non-monetary benefits in accordance with the expectations of potential employees. However, this is not the case with non-monetary intangible benefits, where benefits such as remote work or monthly periodic reports are rather rare in Kraków employers'; packages. The conclusions of this work provide, among other things, valuable information for the human resources managers of an enterprise or managers of medium and large enterprises. In addition, the work is a short compendium of knowledge on the management of cafeteria packages and the introduction of solutions that have a significant impact on the development of employees within the organization.

Celem niniejszej pracy jest zbadanie wpływu świadczeń niepieniężnych na motywację oraz efektywność pracowników krakowskich korporacji. W szczególności przebadane zostaną obszary systemu benefitów z uwzględnieniem tych materialnych oraz niematerialnych. Do uzyskania rzetelnych wyników przeprowadzona została ankieta w postaci kwestionariusza wśród osób pozostających na bezrobociu, pracujących z wykształceniem średnim, studentów, studentów pracujących oraz osób pracujących z wykształceniem wyższym. Rezultaty analizy przedstawiają, iż duża część krakowskich korporacji gwarantuje świadczenia niepieniężne materialne zgodnie z oczekiwaniami potencjalnych pracowników. Niemniej jednak, inaczej jest ze świadczeniami niepieniężnymi niematerialnymi, gdzie takie benefity jak praca zdalna czy też miesięczne okresowe raporty należą raczej do rzadkości w pakietach krakowskich pracodawców. Wnioski płynące z niniejszej pracy, dostarczają między innymi cenne informacje dla osób zarządzających zasobami ludzkimi przedsiębiorstwa lub managerów w średnich i dużych przedsiębiorstwach. Ponadto, praca stanowi krótkie kompendium wiedzy zarządzania pakietami kafeteryjnymi oraz wprowadzaniem rozwiązań mających znaczący wpływ na rozwój pracowników wewnątrz organizacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies