Tytuł pozycji:
Znaczenie marketingu sensorycznego na rynku usług gastronomicznych w ocenie konsumentów z pokolenia Y
Praca poświęcona jest zagadnieniu marketingu sensorycznego i jego znaczeniu na rynku usług gastronomicznych w ocenie polskich konsumentów pokolenia Y. Przeprowadzone badania miały na celu poznanie roli działań marketingu sensorycznego na rynku usług gastronomicznych dla polskich konsumentów pokolenia Y. Badania miały charakter kwestionariuszowy (CAWI). Wykazały, że działania marketingu sensorycznego na rynku usług gastronomicznych mają znaczenie. Najważniejszymi czynnikami które są istotne przy wyborze lokalu gastronomicznego dla respondentów są: smak serwowanych potraw, atmosfera w lokalu oraz cena dań. Ograniczeniem w badaniu, była konkretna grupa wiekowa, czyli przedstawiciele pokolenia Y.
The work regards to the issue of sensory marketing and its importance on the market of gastronomic services for Y Generation consumers (in Poland). The research was aimed at understanding the role of sensory marketing activities on the market of gastronomic services for Y Generation consumers. The results were collected through questionnaire surveys. They indicated that sensory marketing activities in the food services market are important. The most important factors while choosing a gastronomic place for respondents are the taste of served dishes, the atmosphere in the restaurant and the price of the dishes. The limitation in the study was a specific age group – only representatives of the Y Generation.