Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Facebook i polityka perswazji: Jak Big Data rządzi społeczeństwem

Tytuł:
Facebook i polityka perswazji: Jak Big Data rządzi społeczeństwem
Facebook and the Politics of Persuasion: How Big Data Rules Society
Autorzy:
Hernandez, Olivia
Słowa kluczowe:
Facebook, Big Data, polityka, Cambridge Analytica, Psychographics, Social Media, wybory w USA
Facebook, Big Data, politics, Cambridge Analytica, Psychographics, Social Media, US elections
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Throughout the years, Facebook has become more than a simple social networking platform that connects friends and families together. It has certainly changed the paradigm of we connect, interpret, and perceive the world. Mark Zuckerberg holds the majority shares in his company, Facebook, which also acts as a parent to Messenger, Instagram, and WhatsApp creating somewhat of a social media monopoly. Since its founding in 2004, Facebook has become crucial to the political arena. My main goals of this thesis are to elucidate what big data is and has become in which I compare to George Orwell’s idea of Big Brother, with the focal point on Facebook and Cambridge Analytica. This thesis will take an inverted pyramid approach and begin broadly with big data as a concept and end on the 2018 Cambridge Analytica scandal in which Facebook was the center of, just as Facebook is the heart and center of this thesis. This thesis will conclude with exploring potential solutions and analyze both founder, Mark Zuckerberg, and co-founder, Chris Hughes’s very different solutions for the current problems in which society is facing regarding upcoming elections.

Przez lata swojego funkcjonowania Facebook stał się czymś więcej niż tylko prostą platformą społecznościową, która łączy przyjaciół i rodziny. Z pewnością Facebook zmienił także paradygmat za pomocą którego, interpretujemy i postrzegamy świat. Mark Zuckerberg posiada większościowe udziały w swojej spółce Facebook, która jest również spółką matką dla Messengera, Instagrama i WhatsAppa, tworząc w ten sposób monopol mediów społecznościowych. Od momentu powstania w 2004 r. Facebook stał się również kluczowym rozgrywającym na arenie politycznej. Głównym celem tej pracy jest wyjaśnienie, czym jest Big Data oraz porównanie konceptu Wielkiego Brata przedstawionego w powieści 1984 George'a Orwella, z działaniem Facebooka oraz Cambridge Analytica. Odniesienie się do tej tezy przyjmie formę odwróconej piramidy. Zacznę od omówienia tego co nazywamy Big Data, omówię działanie Facebooka a zakończę na analizie skandalu Cambridge Analytica z 2018 r., w którym Facebook odegrał kluczową rolę. Moją analizę zakończę przedstawieniem potencjalnych rozwiązań i przeanalizowaniem działań założycieli FB Marka Zuckerberga i Chrisa Hughesa oraz bardzo różnych rozwiązań odnoszących się do bieżących problemów, przed którymi stoi społeczeństwo w związku z nadchodzącymi wyborami.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies