Tytuł pozycji:
YouTube in Marketing Communication of Organizations in Poland and Ukraine
Opracowanie ma na celu systematyzację wiedzy z zakresu komunikacji marketingowej online w mediach społecznościowych, w szczególności w serwisie YouTube. Zbadano postawy respondentów z Polski i Ukrainy na temat serwisu YouTube jako płaszczyzny do komunikacji marketingowych organizacji. Dane zebrano za pomocą kwestionariusza ankiety. W badaniu uczestniczyli internauci z Ukrainy i Polski. Ustalono, że respondenci uważają serwis YouTube jako dobre miejsce do zamieszczania reklam o produkcie/usłudze/firmie oraz zakładania kanału firmowego, za pomocą którego można budować relacje z klientami .
The main aim of this work is to systematize the knowledge of online marketing communication in social media, in particular on YouTube. The attitudes of respondents from Poland and Ukraine on the subject of YouTube as a platform for marketing communications of the organization were examined.The data was obtained using a questionnaire. The study was attended by internet users from Ukraine and Poland. It was established that respondents consider YouTube to be a good place to advertising product/service/company and establish a company channel through which you can build relationships with clients.