Tytuł pozycji:
Wpływ tradycji na promocję kultury regionalnej – na przykładzie kultury Podhala
The aim of the work presented is to show the impact of traditions on promotion of Podhale culture. Considerations focus on identifying positive aspects and possible impediments, which are created by elements related to Podhale culture. The functioning of cultural institutions is connected with the proper development of marketing activities, that are to reach recipients. The key issue in these activities is the advantageous use of the abilities inherent in the organization itself or in its environment. The conclusions should justify, that the employment of traditions in the promotion process is a creative strategy and could expand the circle of recipients. In addition, the work presents the ways to overcome the stereotypical thinking associated with the highland region. The main goal of the research is creating a profile of a potential recipient of Podhale culture.
Celem pracy jest ukazanie wpływu tradycji na promocję kultury Podhala. Główny temat rozważań skupia się na określeniu pozytywnych aspektów oraz prawdopodobnych przeszkód, jakie tworzą elementy związane z zarządzaniem instytucjami kultury na przykładzie regionu Podhala. Funkcjonowanie instytucji kultury wiąże się z odpowiednim opracowaniem działań marketingowych, które są konieczne, aby zwrócić uwagę grupy odbiorców. Kluczową kwestią w działaniach, mających na celu realizację planu promocyjnego, jest korzystne wykorzystanie potencjału tkwiącego w samej organizacji, bądź w jej otoczeniu. Ostateczne wnioski pracy uzasadniają wykorzystanie tradycji w procesie promocji, jako strategii kreatywnej, mogącej poszerzyć grono odbiorców. Dodatkowo zostały zaprezentowane sposoby, na przełamanie stereotypowego myślenia związanego z regionem góralskim. Uzupełnieniem prowadzonych badań jest stworzenie profilu potencjalnego odbiorcy kultury podhalańskiej.