Tytuł pozycji:
The Process of a Festival Brand Building- case study
Niniejsza praca skupia się na zbadaniu i opisaniu procesu kreowania marki festiwalu na przykładzie pierwszej edycji New Earth International Film Festival, przy pomocy narzędzi marketingowych. Metodami badawczymi są wywiady, obserwacje, ankiety oraz analiza materiałów zastanych. Praca składa się z czterech rozdziałów, z których pierwszy stanowi wstęp teoretyczny, drugi określa specyfikę funkcjonowania badanego festiwalu, kolejny stanowi analizę produktu, miejsca, ceny, promocji oraz ludzi, ostatni zaś przedstawia wyniki badań ilościowych oraz podsumowuje charakterystykę marki.
The primary objective of this work is to examine and describe the process of the festival brand building based on the case study of the first edition of New Earth International Film Festival, using marketing techniques. Research methods are interviews, observations, questionnaires and desk research. Following work consist 4 chapters. The first one include theoretical introduction, second one determines the condition and context of functioning mentioned festival. Next one is an analysis of the product, place, price, promotion and people, while the last one shows the result of the quantitative research and concludes characteristics of a brand.