Tytuł pozycji:
Marketing Automation - jak przygotować organizację do wdrożenia nowych technologii?
Marketing Automation is used to automate the processes of communication with the client or potential client (lead), and in a broader, modern perspective supports all sales and marketing activities in the organization. However, before an organization begins to use the full potential of marketing automation tools, it must go through a series of changes that are designed to prepare for the implementation of such solutions. How the process proceeds depends on technological advancement, employee competences and ease of adaptation to changes. Companies opting for this type of solution focus on potential investment returns instead of properly preparing the organization for change. On the example of the clients of a company offering a marketing automation platform, this article examines the challenges faced by organizations implementing new technologies for their marketing.
Automatyzacja Marketingu służy do automatyzacji procesów komunikacji z klientem lub potencjalnym klientem (leadem), a w szerszym, nowoczesnym ujęciu wspiera całość działań sprzedażowo-marketingowych w organizacji. Zanim jednak organizacja zacznie korzystać w pełni z potencjału narzędzi do marketing automation, musi przejść przez szereg przemian, które mają na celu przygotowanie się do wdrożenia tego typu rozwiązań. Od zaawansowania technologicznego, kompetencji pracowników i łatwości przystosowania się do zmian zależy to, w jaki sposób proces ten przebiegnie. Firmy decydujące się na rozwiązania tego typu skupiają się na potencjalnych zyskach z inwestycji, zamiast na odpowiednim przygotowaniu organizacji na zmiany. Na przykładzie klientów firmy oferującej platformę do marketing automation, w niniejszej pracy przeanalizowane zostały wyzwania, przed którymi stają organizacje wdrażające nowe technologie do swojego marketingu.