Tytuł pozycji:
Proces zarządzania wydarzeniami muzycznymi na przykładzie polskiej sceny klubowej
Celem niniejszej pracy magisterskiej było zbadanie procesu zarządzania, który prowadzi do zorganizowania wydarzenia muzycznego. W tym celu zbadane zostały dwie grupy związane ze sceną klubową w Polsce: właściciele/bookerzy/autorzy programu klubów oraz promotorzy zewnętrzni. Pytanie badawcze, która postawiła sobie autorka, brzmi: jak przebiega proces organizowania i zarządzania wydarzeniem na polskiej scenie elektronicznej muzyki klubowej, zarówno z punktu widzenia klubu jak i promotora zewnętrznego? Na podstawie przeprowadzonych badań, na które składały się analiza literatury, obserwacja oraz wywiady, wyróżnione zostały dwa innowacyjne dla dyskursu naukowego procesy organizowania wydarzeń muzycznych: z punktu widzenia organizatora jakim jest klub, oraz z punktu widzenia organizatora zewnętrznego – promotora.
The purpose of this paper was to study the way in which the process of managing a music event takes place. The author examined two groups present on the polish clubbing scene responsible for organizing parties: owners of the clubs or bookers, authors of the programme working in the clubs and external promoters. The author of this paper puts forward the following question: how the process of organizing and managing an event looks like on the example of polish clubbing scene, both for the clubs and the promoters?The results was based on the study consist of literature analysis, observation and interviews. Thanks to this, the author was able to create two new, innovative processes of organizing a music event.