Tytuł pozycji:
Popularity vs. quality. Functioning of the YouTube social service
Użytkownicy sieci dążą do nieustannej wymiany wiedzy, kompetencji i doświadczenia za pośrednictwem mediów społecznościowych. Serwis YouTube daje możliwość publikacji treści oraz swobodny dostęp do już zamieszczonych materiałów. Celem niniejszej pracy jest wskazanie czynników kierujących odbiorcami podczas wyboru treści w YouTube oraz określenie, jakimi cechami charakteryzują się najbardziej popularne w serwisie materiały filmowe. Badania zostały przeprowadzone w oparciu o analizę treści znajdujących się na karcie Na czasie w serwisie YouTube oraz analizę odpowiedzi uzyskanych od użytkowników serwisu za pośrednictwem kwestionariusza ankiety. Pracę uzupełnia analiza krytyczna YouTube, w której w wątpliwość zostały poddane kwestie związane z charakterem prowadzonej przez serwis działalności.
Network users are striving through the social media to unceasing exchange of knowledge, competences and experience. YouTube gives to users the opportunity to publish videos and free access to published content. The aim of this thesis is to indicate factors which are guide useres during the selection of YouTube content and identification of factors which are have an influence on video popularity. The study was conducted on the content analysis of the trending YouTube videos and analysis of responses received from the YouTube users. Thesis is completed by critical analysis of YouTube in which are considered issues are related with functioning of the social service.