Tytuł pozycji:
Advertising as an artistic creation. Opinions of selected ad creators.
Celem niniejszej pracy jest poznanie opinii wybranych twórców reklam na temat własnej pracy zawodowej. Kwestią najważniejszą jest czy postrzegają ją jako przestrzeń umożliwiającą tworzenie wartościowych dzieł oraz realizowanie swoich ambicji i wizji artystycznych. Większość wywodów naukowych, skupiających się na podobnym obszarze badawczym, bada potencjał artystyczny twórców lub ich dzieł. Niniejsza praca ma na celu poznanie zdania samych twórców. Istotnymi aspektami są odczucia twórców reklam wobec posiadanej swobody twórczej, potencjalnych ograniczeń oraz satysfakcji i spełnienia.
The purpose of this thesis is to learn about the opinions of selected ad creators about their own professional work. The most important issue is whether they perceive it as a space for creating valuable works and realizing their artistic ambitions and visions. Most of diploma theses, focusing on a similar research area, examine the artistic potential of artists or their works. This work is to learn the views of the creators themselves. Significant aspects are feelings of ad creators regarding their creative freedom, potential limitations as well as satisfaction and fulfillment.