Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Instytut Konfucjusza jako instytucja soft power chińskiej polityki zagranicznej i jej działania w Afryce

Tytuł:
Instytut Konfucjusza jako instytucja soft power chińskiej polityki zagranicznej i jej działania w Afryce
Confucius Institute as a Soft Power Institution of Chinese Foreign Policy and its Activities in Africa.
Autorzy:
Neruchek, Daniil
Słowa kluczowe:
China, Confucius Institute, soft power, Africa, national branding.
Chiny, Instytut Konfucjusza, softpower, Afryka, budowanie marki państwa.
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca omawia nowoczesne wykorzystanie przez Chiny softpower w procesie budowania marki państwa (nationalbranding). W celu udowodnienia tez wykorzystano jakościową metodę badawczą . Koncepcja softpower Josepha Nye'a jest często widoczna w działaniach władz, dlatego też zostanie przeprowadzona analiza wykorzystania softpower przez rząd chiński do wprowadzania procesów budowania marki państwa. Widać to bardzo wyraźnie w działaniach Instytutu Konfucjusza. Jest to przedsięwzięcie wykorzystywane przez Chiny do budowania wizerunku państwa na arenie międzynarodowej, a tym samym do tworzenia więzi gospodarczych i politycznych z różnymi członkami społeczności międzynarodowej. Analiza działalności Instytutu Konfucjusza jest pretekstem do dyskusji na temat działalności Chin w Afryce, gdzie państwo to zbudowało bardzo silną pozycję, i gdzie prócz ugruntowywania stosunków gospodarczych, pracuje także nad budowaniem więzi edukacyjnych i politycznych. Omawiając działania Chin zarówno poprzez Instytut Konfucjusza, jak i inicjatywy tego państwa prowadzone w Afryce, mam nadzieję, że czytelnik zrozumie, w jaki sposób można wykorzystać softpower do osiągnięcia celów państwa, spełniających jego narodowe interesy.

This thesis explores China’s modern usage of soft power in relation to the process of nation branding. It will do so by employing the qualitative research method in order to prove its ideas. Joseph Nye’s concept of soft power is one which is frequently visible in government actions. Therefore, an examination will be made of the Chinese government’s utilization of soft power to enact nation branding processes. This is visible in the actions of the Confucius Institute. This is an endeavor used by China as a medium for projecting itself internationally and thus building economic and political ties with various members of the international community. This ostensibly will lead to a discussion about China’s activities in Africa, where it has established a strong presence and is working to build educational and political ties, in addition to its existing economic relations. By highlighting China’s actions in the instances of both the Confucius Institute and its actions in Africa, it is hoped that the reader will understand how soft power can be used in order to achieve those state goals which fulfill its national interests.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies