Tytuł pozycji:
Zarządzanie wizerunkiem Beaty Szydło i Ewy Kopacz w kampanii wyborczej 2015 r.
- Tytuł:
-
Zarządzanie wizerunkiem Beaty Szydło i Ewy Kopacz w kampanii wyborczej 2015 r.
Image management of Beata Szydło and Ewa Kopacz in the 2015 election campaign.
- Autorzy:
-
Suskiewicz, Mateusz
- Słowa kluczowe:
-
zarządzanie, zarządzanie wizerunkiem, marketing, marketing polityczny, wybory, wyborca, kampania polityczna, polityka, polityk, wygląd zewnętrzny.
management, image management, marketing, political marketing, elections, voter, political campaign, politics, politician, external appearance.
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the parliamentary elections that took place in 2015, political parties focused on the face of women. Although women's affairs were not in the center of interest of electoral staffs, it was the image of women - PO and PiS leaders that had a decisive influence on the outcome of the electoral battle. As a result of the vote, which took place on October 25, 2015, Law and Justice won by obtaining a majority allowing for independent exercise of power. Officially, the new government was headed by the third woman in the history of the Polish-Lithuanian Commonwealth - Beata Szydło. It is difficult to clearly define the role played by this properly created image in this victory. It can be assumed that he was significant. Certainly, this image had a positive impact on the entire batch and introduced a freshness effect. In a sense, given that the PiS was an opposition party until October 25, this formation was in a much more comfortable position than the PO, which had been in power for the last 10 years. Refreshing the image of Ewa Kopacz during the election campaign was not as effective as a similar PiS procedure, due to the fact that this policy throughout the entire period of PO's governance was visible through its expressiveness, and thus - connected with the system of power. The clash of the PiS leader and PO leader and its final is therefore the sum of many factors.
W wyborach parlamentarnych, które odbyły się w 2015 roku partie polityczne postawiły na oblicze kobiece. Wprawdzie sprawy płci żeńskiej nie leżały w centrum zainteresowań sztabów wyborczych, ale to właśnie wizerunek kobiet – liderek PO i PiS miał decydujący wpływ na wynik batalii wyborczej. W wyniku głosowania, które odbyło się 25 października 2015 roku Prawo i Sprawiedliwość zwyciężyło uzyskując większość pozwalającą na samodzielne sprawowanie władzy. Oficjalnie na czele nowego rządu stanęła trzecia kobieta w historii Rzeczypospolitej – Beata Szydło. To, jaką rolę w zwycięstwie tym odegrał odpowiednio wykreowany wizerunek trudno jednoznacznie określić. Można przypuszczać, że był on znaczący. Z całą pewnością wizerunek ten wpłynął pozytywnie na całą partię i wprowadził efekt świeżości. W pewnym sensie, mając na uwadze, że PiS do 25 października było partią opozycyjną, formacja ta znajdowała się w dużo bardziej komfortowej sytuacji, niż PO, sprawująca władzę przez ostatnie 10 lat. Odświeżenie wizerunku Ewy Kopacz w trakcie kampanii wyborczej nie było tak skuteczne, jak podobny zabieg PiS, w związku z tym, że polityk ta przez cały okres sprawowania rządów przez PO była widoczna poprzez swoją wyrazistość, a co za tym idzie – łączona z systemem władzy. Starcie liderki PiS oraz liderki PO oraz jego finał jest więc sumą wielu czynników.