Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Czy sklep może być widowiskiem teatralnym? Analiza przypadku na przykładzie wybranych sklepów

Tytuł:
Czy sklep może być widowiskiem teatralnym? Analiza przypadku na przykładzie wybranych sklepów
Can a store be a theatre performance? - case study based on selected stores
Autorzy:
Wachtarczyk, Aleksandra
Słowa kluczowe:
interaction social roles spectacle store theater
interakcja role społeczne sklep spektakl teatr
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem niniejszej pracy jest przedstawienie sklepu za pomocą metafory teatru. Praca ma na celu ukazanie wzajemnych relacji pomiędzy rolami społecznymi odgrywanymi przez sprzedawców, kierowników oraz klientów sklepu. Badania do niniejszej pracy prowadzone były w duchu paradygmatu interpretatywno-symbolicznego, dlatego dla zrozumienia badanej rzeczywistości wykorzystano etnografię organizacji koncentrując się na dwóch metodach badawczych: obserwacji ukrytej uczestniczącej oraz wywiadach niestandaryzowanych. Największym odkryciem przeprowadzonych badań jest ukazanie sklepu jako miejsca, w którym codziennie dochodzi do konfrontacji różnych interakcji - emocji, uczuć, które w wyniku “gry” oddziałują na siebie tworząc pewien “scenariusz” życia. Ponadto, kluczowym aspektem niniejszej pracy jest porównanie sklepu do teatru jako instytucji, organizacji społecznej oraz sztuki, która ma wywołać w odbiorcy całą gamę emocji. W pracy wykorzystano materiały z zakresu teatrologii, szeroko pojętej sprzedaży i marketingu, socjologii oraz metodologii.

The topic of the thesis concerns the everyday performance of an upmarket store in the trems of the metaphor of the theater. The problem that the thesis aims at illuminating relates to is the mutual relations played by social roles of shop assistants, managers, and consumers. The study that this thesis is based on has been conducted in the spirit of the interpretative-symbolic paradigm, so to understand the examined reality better. The authors have used ethnographic methods and in particular, organizational ethnography. Among the research methods used the following have been most pivotal: covert direct observation and non-standardized (anthropological) interviews. The most important contribution of the study concerns the interactions between the social actors: the study reveals how the store is a place of unfolding dramas and interactional confrontations of scenarios. They involve emotions and feelings which, as a result of the play, have an impact on each the construction of the scripts and the scenario of the store as a cultural performance. Moreover, the thesis presents the store as a social institution, organization, as well as am unfolding drama, which inspires the audience (the consumers) to react with a broad range of emotions. We have used literature on theatre as well as organizing and organizations as our main framework. Our contribution lies at their intersection, also bridging areas of sales and marketing, sociology and methodology.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies