Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarzadzanie kampanią promocyjną produktu w realiach gospodarki centralnie planowanej

Tytuł:
Zarzadzanie kampanią promocyjną produktu w realiach gospodarki centralnie planowanej
Management of the promotional campaign of the product in the realities of a centrally planned economy
Autorzy:
Król, Karol
Słowa kluczowe:
CENTRALLY PLANNED ECONOMY – MARKETING COMMUNICATION – PRODUCT – PROMOTION – PROPAGANDA
GOSPODARKA CENTRALNIE PLANOWANA – KOMUNIKACJA MARKETINGOWA – PRODUKT – PROMOCJA – PROPAGANDA
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The work attempts to reconstruct the historical image that was created on the ground of marketing communication in the period of PRL. Looking at the essence of management in its humane approach, it was explained on case studies, what was the real (non-economic) purpose of promotional activities used at that time, how promotion interfused with propaganda activities and what rank and status these products possessed in the consciousness of the then society. The purpose of the work is to show the specificity of the promotional activities of those days. They were implemented in a conscious manner – using similar tools, as is the case today; however, they were largely guided by other goals. Contrary to what marketing thinking requires, they did not have such a strong economic gravitating, but they did fulfill a number of other functions in the relation between government and society.

W pracy podjęto próbę zrekonstruowania historycznego obrazu, jaki powstał na gruncie komunikacji marketingowej w dobie PRL-u. Dopatrując się istoty zarządzania w jego humanistycznym ujęciu, wyjaśniono na wybranych przykładach (case study), jaki był właściwy (pozaekonomiczny) cel stosowanych ówcześnie działań promocyjnych, w jaki sposób promocja przenikała się z działaniami propagandowymi oraz jaką rangę i status posiadały tak wypromowane dobra i produkty w świadomości ówczesnego społeczeństwa. Celem pracy jest ukazanie swoistości charakteru ówczesnych działań promocyjnych, które były realizowane w sposób świadomy – przy użyciu podobnych narzędzi, jak to ma miejsce współcześnie; jednak ich prowadzeniu w dużej mierze przyświecały inne zadania. Wbrew temu, co nakazuje myślenie marketingowe, nie cechowały się one tak silnym ciążeniem ekonomicznym, za to spełniały szereg innych funkcji w relacjach władzy ze społeczeństwem.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies