Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Centrum Kształcenia Ustawicznego jako instytucja uczenia się dorosłych

Tytuł:
Centrum Kształcenia Ustawicznego jako instytucja uczenia się dorosłych
Center for Continuing Education as an institution for adult learning
Autorzy:
Michura, Marcelina
Słowa kluczowe:
adult person, adult education, learning, self-education, lifelong learning, Center for Continuing Education
człowiek dorosły, edukacja dorosłych, uczenie się, samokształcenie, lifelong learning, Centrum Kształcenia Ustawicznego
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of my work is the Center for Continuing Education as an institution of adult learning. I chose this subject because learning is an essential part of human life. I decided to focus mainly on learning adults and seniors. At work I indicate what learning opportunities have. Permanent education helps to meet the expectations of the world, which still requires new skills and continuous development.In the first three chapters I described: learning an adult, types of learning and the concept of lifelong learning, which is a very important element of this work. In the following, I also mentioned formal, non-formal and informal education as well as the corresponding models of didactic work. In the third chapter, I describe selected theories of adult learning. The next chapter is the methodological part. I presented the subject, the purpose of the research, and formulate research problems. I also described the method and technique that I used to carry out the research. The fifth chapter is the answers to the research problems posed, based on research at the Center for Continuing Education in Limanowa.When writing this work, I wanted to learn what motivations an adult companions would take when deciding to study and how they evaluate the functioning of the institution in which they started education. I believe that I managed to achieve the intended goal and respond to the research problems I posed at work.

Tematem mojej pracy jest Centrum Kształcenia Ustawicznego jako instytucja uczenia się dorosłych. Wybrałam taką tematykę, ponieważ uczenie się stanowi istotną część życia człowieka. Postanowiłam skupić się głównie na uczeniu się dorosłych i seniorów. W pracy wskazuję, jakie mają możliwości uczenia się. Edukacja permanentna pomaga obecnie sprostać oczekiwaniom świata, który wymaga wciąż nowych umiejętności i ustawicznego rozwijania się. W trzech pierwszych rozdziałach opisałam: uczenie się człowieka dorosłego, rodzaje uczenia się oraz koncepcję lifelong learning, która jest bardzo istotnym elementem niniejszej pracy. W dalszej części wspomniałam również o edukacji formalnej, pozaformalnej i nieformalnej oraz o odpowiadających im modelach pracy dydaktycznej. W rozdziale trzecim opisałam wybrane teorie uczenia się osób dorosłych. Rozdział kolejny to część metodologiczna. Przedstawiłam przedmiot, cel badań, sformułowałam problemy badawcze. Opisałam także metodę i technikę, jakiej użyłam do przeprowadzenia badań. Rozdział piąty to odpowiedzi na postawione problemy badawcze, w oparciu o badania w Centrum Kształcenia Ustawicznego w Limanowej.Pisząc tę pracę chciałam dowiedzieć się, jakie motywacje towarzyszom dorosłym przy podjęciu decyzji dokształcania się oraz jak oceniają funkcjonowanie instytucji, w której podjęli edukację. Sądzę, że udało mi się osiągnąć zamierzony cel i odpowiedzieć na problemy badawcze, jakie postawiłam w pracy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies