Tytuł pozycji:
Dom kultury jako instytucja organizująca czas wolny młodzieży w środowisku miejskim i wiejskim
- Tytuł:
-
Dom kultury jako instytucja organizująca czas wolny młodzieży w środowisku miejskim i wiejskim
Cultural centers as an institution organizing youth free time in a urban and rural environment
- Autorzy:
-
Sikora, Adrianna
- Słowa kluczowe:
-
dom kultury, czas wolny, środowisko lokalne, środowisko rówieśnicze, motywacja, animator, model działania
cultural centers, free time, local environment, peer environment, motivation, animator, model of activity
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym celem niniejszej pracy było zwrócenie uwagi na zjawisko organizacji czasu wolnego poprzez instytucje domu kultury w środowisku miejskim i wiejskim. W pracy przedstawiłam rolę i rys historyczny domów kultury, zwróciłam uwagę na aktywność kulturową w czasie wolnym oraz główne zadania domu kultury. W dalszej części opisałam typową społeczność lokalną środowiska wiejskiego i miejskiego oraz skupiłam się przede wszystkim na animatorach pracujących w domach kultury, ich roli i modelach które wykorzystują w organizowaniu pracy ze społecznością. W kolejnym rozdziale podjęłam temat motywacji młodzieży do zajęć w domach kultury, zdefiniowałam termin motywacji i opisałam partycypację, jako model aktywnego działania. Rozdział piąty to metodologia badań własnych. Wyszczególnione w nim zostały przedmiot i cele badawcze. Sformułowałam problemy i hipotezy badawcze. Na koniec dokonałam wnikliwej analizy wyników badań. Sądzę, że udało mi się osiągnąć zamierzony cel i odpowiedzieć na problemy badawcze, jakie postawiłam w pracy.
The main purpose of this work was to draw attention to the phenomenon of free time organization through institutions of a cultural center in an urban and rural environment. In my work I presented the role and historical outline of cultural centers, I paid attention to cultural activity in my free time and the main tasks of a cultural center. In the following, I described the typical local community of the rural and urban environment, and I focused primarily on animators working in cultural centers, their role and models that they use in organizing work with the community. In the next chapter, I undertook the subject of motivating young people to classes in cultural centers, I defined the term of motivation and described participation as a model of active action. The fifth chapter is the methodology of own research. The subject and research objectives have been specified therein. I formulated problems and research hypotheses. At the end, I made a thorough analysis of the test results. I believe that I managed to achieve the intended goal and respond to the research problems I posed at work.