Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Harcerski system wychowawczy a potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży

Tytuł:
Harcerski system wychowawczy a potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży
Scouting educational system and developmental needs of children and youth
Autorzy:
Zając, Kornelia
Słowa kluczowe:
SCOUTING, CHILD, TEENAGER, DEVELOPMENT, TEAM
HARCERSTWO, DZIECKO, NASTOLATEK, ROZWÓJ, DRUŻYNA
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of this work is the scouting educational system and its influence on the developmental needs of children and youth. The aim of this belief is to present theoretical as well as practical aspects of the issues related to the scouting methodology and its impact on the development of a young person. The approach consists of four chapters. The first one contains an introduction to the subject and structure of the work, as well as its main and specific goals. The second chapter explains the most important concepts of scouting. The origin of ZHP ( Polish Scouting and Guiding Association) is presented in this chapter, therefore the reader can learn about the history of scouts in the Polish lands. The following subsections show how scouting is currently being created, what the ZHP program should look like and what the mission of ZHP is. The third chapter presents the characteristics of emotional, cognitive, social and physical development among persons in the period of adolescence as subjects of scouting interactions. The last, or fourth chapter of the work presents how the scouting educational system influences the development of the individual. It includes the elements of work with children and teenagers which are used in scout and senior-scout teams; the way of understanding the Scout Law and the promise by people of different ages is also shown. The last chapter is the conclusion of what was written earlier. The summary contains statistics, conclusions and also self opinion based on many years of experience.

Tematem niniejszej pracy jest harcerski system wychowawczy i jego wpływ na potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży. Cel pracy to przedstawienie teoretycznych jak i praktycznych aspektów problematyki odnoszącej się do metodyki harcerskiej oraz jej wpływu na rozwój młodego człowieka. Praca składa się z 4 rozdziałów. Pierwszy z nich zawiera wprowadzenie w tematykę i strukturę pracy, a także jej główne i szczegółowe cele. W rozdziale drugim wyjaśnione są najważniejsze pojęcia dotyczące harcerstwa. Przedstawiona w nim jest geneza ZHP, aby czytelnik mógł poznać historię harcerstwa na ziemiach polskich. Kolejne podrozdziały ukazują w jaki sposób harcerstwo tworzone jest obecnie, jak powinien wyglądać program ZHP i czym jest Misja ZHP. W rozdziale trzecim ukazana jest charakterystyka rozwoju emocjonalnego, poznawczego, społecznego i fizycznego wśród osób w okresie adolescencji jako podmiotów oddziaływań harcerskich. Ostatni, czyli czwarty rozdział pracy przedstawia, jak harcerski system wychowawczy wpływa na rozwój jednostki. To w nim zawarte są elementy pracy z dziećmi i młodzieżą, jakie stosuje się w drużynach harcerskich i starszoharcerskich. Ukazany jest także sposób rozumienia Prawa i przyrzeczenia harcerskiego przez osoby w różnym wieku. Ostatni rozdział stanowi konkluzję tego, co zostało napisane wcześniej. Podsumowanie zawiera statystyki, wnioski, a także własną opinię opartą na wieloletnim doświadczeniu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies