Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zakres zastosowania jednolitych międzynarodowych reguł odpowiedzialności przewoźnika lotniczego.

Praca prezentuje problematykę zakresu zastosowania poszczególnych reżimów prawnych regulujących odpowiedzialność cywilną przewoźnika lotniczego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania. Omówiony został system warszawsko - montrealski ujednolicający zasady odpowiedzialności przewoźnika lotniczego na płaszczyźnie międzynarodowej oraz system europejski obowiązujący na terytorium Unii Europejskiej. Uwaga autora skupiła się na konwencji montrealskiej z 28 maja 1999 r., jako na najważniejszym i najbardziej powszechnym akcie normatywnym określającym zasady odpowiedzialności przewoźnika lotniczego. Dodatkowo zreferowano wciąż obowiązująca konwencję warszawską z 12 września 1929 r. oraz prawodawstwo unijne. Przedmiotowa analiza skoncentrowała się na zbadaniu wzajemnej relacji norm wyznaczających zakres zastosowania poszczególnych aktów prawnych i próbie odpowiedzi na pytanie kiedy należy zastosować dany akt. Poruszona została również tematyka stosunku tych aktów do polskiego prawa lotniczego.

This master's dissertation presents the issue of the scope of application of legal regimes regulating air carrier liability for non-performance or improper prerformance of their obligations. The Warsaw-Montreal system that unified air carrier liability internationally and the EU system was discussed. The author's remark concentrated on the Montreal Convention of May 28, 1999, as the most important and the most common normative act that defines the rules of air carrier liability. In addition, the still valid Warsaw Convention of September 1, 1929 and EU legislation were also introduced. This analysis focused on examining the mutual relationship between rules determining the scope of application of individual legal acts and on an attempt to answer the question when the specific legal act should be applied. The subject of the relation of these acts to polish aviation law system was also discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies