Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Let`s make America great again. Election campaigns in the 1980 presidential election in the United States

Tematem niniejszej pracy są kampanie wyborcze głównych kandydatów w wyborach prezydenckich w Stanach Zjednoczonych w 1980 roku – Jimmy`ego Cartera, Ronalda Reagana i Johna B. Andersona. W pierwszym rozdziale został opisany system wybierania prezydenta Stanów Zjednoczonych, rola jaką pełni w ustroju kraju i poszczególne etapy prowadzące do jego wyłonienia. Drugi rozdział traktuje o mediach wykorzystywanych w kampaniach prezydenckich w Stanach Zjednoczonych w drugiej połowie XX wieku. W pierwszej części została opisana specyfika agitacji wyborczej w kraju, wpływ badania opinii publicznej na kreowanie przekazu medialnego przez sztaby wyborcze oraz zasady finansowania kampanii. W drugiej części przeanalizowano wykorzystanie telewizji, radia i gazet na rzecz promowania kandydatów, ze szczególnym uwzględnieniem reklam prasowych, i telewizyjnych oraz debat prezydenckich. W pierwszej części rozdziału trzeciego opisano problemy prezydentury Jimmy`ego Cartera i specyfikę położenia Stanów Zjednoczonych w polityce międzynarodowej w drugiej połowie lat 70. XX wieku. W drugiej części przedstawiono wybory wstępne i konwencje partyjne w 1980 roku oraz sylwetki trójki głównych kandydatów, którzy cieszyli się największym poparciem podczas oficjalnych kampanii do głosowania listopadowego. Programy wyborcze głównych kandydatów w wyborach prezydenckich w 1980 roku zostały przedstawione w czwartym rozdziale niniejszej pracy. W piątym rozdziale przeanalizowano i pogrupowano reklamy telewizyjne wyprodukowane przez Reagan&Bush Committee, Carter Mondale Reelection Committee Inc. i National Unity Campaign, które ukazały się podczas oficjalnej kampanii wyborczej w 1980 roku. Przebieg spotkania i zagadnienia poruszone podczas obydwóch debat prezydenckich z 1980 roku są tematem szóstego rozdziału niniejszej pracy. W pierwszej części skupiono się na opisaniu wystąpień trójki głównych kandydatów w dyskusjach, które zostały zorganizowane 21 września i 28 października 1980 roku, opierając się na ich oficjalnym zapisie, udostępnionym na stronie www.debates.org oraz na archiwalnych nagraniach udostępnionych przez organizację Reagan Foundation 23 kwietnia 2009 r., i 14 sierpnia 2014 roku w serwisie YouTube. W drugiej części opisano artykuły opublikowane we wrześniu i październiku 1980 roku na łamach „The New York Times”, i „Chicago Tribune”, w których komentowano przebieg obydwóch spotkań oraz zbadano rolę, jaką debaty pełniły w kampaniach prezydenckich głównych kandydatów w wyborach 1980 roku. W rozdziale siódmym przedstawiono i przeanalizowano reklamy prasowe, które ukazały się na łamach obydwóch analizowanych gazet – „The New York Times” i „Chicago Tribune” od 1 września do 4 listopada 1980 roku. Przytoczono zarówno te materiały, które zostały opracowane i opłacone przez sztaby wyborcze kandydatów, oraz te, których inspiratorami byli wyborcy, lub różne organizacje obywatelskie. W ostatnim podrozdziale podjęto próbę zbadania wybranych artykułów, które ukazały się w roku wyborczym, jako formy agitacji politycznej kandydatów na łamach prasy.

The subject of this paper are election campaigns of the main candidates in the US presidential election in 1980 - Jimmy Carter, Ronald Reagan and John B. Anderson. In the first chapter, the system of choosing the president of the United States, the role it plays in the system of the country and the various stages leading to its elimination is described. The second chapter deals with the media used in presidential campaigns in the United States in the second half of the twentieth century. The first part describes the specificity of election campaign in the country, the impact of public opinion polls on the creation of media coverage by election staffs and the principles of campaign financing. The second part analyzes the use of television, radio and newspapers to promote candidates, with particular emphasis on press and TV commercials as well as presidential debates. The first part of the third chapter describes the problems of Jimmy Carter's presidency and the specificity of the United States in international politics in the second half of the 1970s. The second part presents the pre-election and party conventions in 1980 and the profiles of the three main candidates who enjoyed the most support during the official November voting campaign. The electoral programs of the main candidates in the 1980 presidential election are presented in the fourth chapter of this paper. In the fifth chapter, television commercials produced during the official election campaign in 1980 by the Reagan & Bush Committee, Carter Mondale Reelection Committee Inc. and the National Unity Campaign were analyzed and grouped. The course of the meeting and issues raised during both presidential debates in 1980 are the subject of the sixth chapter of this work. The first part focuses on describing the speeches of the three main candidates in discussions, which were organized on September 21 and October 28, 1980, based on their official record, available at www.debates.org and archived recordings made available by the Reagan Foundation 23 April 2009, and August 14, 2014 on YouTube. The second part describes articles published in September and October 1980 in "The New York Times" and "Chicago Tribune", which commented on the course of both meetings and examined the role of the debates in the presidential campaigns of the main candidates in the 1980 election. The seventh chapter presents and analyzes press advertisements which appeared in the pages of both analyzed newspapers - The New York Times and Chicago Tribune from September 1 to November 4, 1980. Both materials were mentioned, which were developed and paid for by election teams of candidates, and those inspired by voters or various civic organizations. In the last subsection, an attempt was made to examine selected articles that appeared in the election year as forms of political agitation of candidates in the press.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies