Tytuł pozycji:
Wychowanie w rodzinie dysfunkcyjnej a rozwój psychospołeczny dziecka w wieku szkolnym
The aim of this work is to show the upbringing in a dysfunctional family and psychosocial development of a child at school age. The work begins with the chapter "Theoretical assumptions of the work", which contains the main problem together with cognitive goals, proceedings to find secondary sources and the manner of presenting cognitive findings. The next chapter contains explanations of the basic concepts that enable a more accurate understanding of the work’s topic. The next part presents the features, tasks and functions of families along with the characteristics of dysfunctional families. In the next chapter there is a description of education in a dysfunctional family with immediate effects and perceptible in adulthood. The last chapter presents the forms of support for dysfunctional families along with the help model.
Celem niniejszej pracy jest ukazanie wychowania w rodzinie dysfunkcyjnej i rozwoju psychospołecznego dziecka w wieku szkolnym. Praca rozpoczyna się od rozdziału „Założenia teoretyczne pracy”, który zawiera problem główny wraz z celami poznawczymi, postępowanie w celu znalezienia źródeł wtórnych oraz sposób prezentacji ustaleń poznawczych. W kolejnym rozdziale znajdują się objaśnienia podstawowych pojęć, umożliwiające dokładniejsze zrozumienie tematu pracy. W następnej części zaprezentowane są cechy, zadania i funkcje rodzin wraz z charakterystyką rodzin dysfunkcyjnych. W kolejnym rozdziale mieści się opis wychowania w rodzinie dysfunkcyjnej wraz z skutkami bezpośrednimi i odczuwalnymi w życiu dorosłym. W ostatnim rozdziale zostały zaprezentowane formy wsparcia rodzin dysfunkcyjnych wraz z modelem pomocy.