Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Heterogeniczność japońskich adwerbiów właściwych w różnych ujęciach teoretycznych

Tytuł:
Heterogeniczność japońskich adwerbiów właściwych w różnych ujęciach teoretycznych
Heterogeneity of Japanese proper adverbs in various theoretical approaches
Autorzy:
Odyjas, Martin
Słowa kluczowe:
Adverb, Japanese language, Japanese, parts of speech, linguistics,
Przysłówek, język japoński, japoński, części mowy, językoznawstwo,
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this paper author analyses Japanese part of speech called adverb in various theoretical approaches. The paper consists of three chapters. First chapter is devoted to the problem of adverbs definition, both as Japanese part of speech and as part of speech in linguistics generally. Author presents criteria according to which he classifies lexemes to the group of “proper adverbs”.In the second chapter, which is a ground for the thesis, author lists many linguistic processes that follow lexemes described as proper adverbs. The purpose of the third chapter is validation of the seemingly trivial thesis, and addition of some remarks regarding pragmatics and glottodidactics.

W niniejszej pracy przeanalizowano w różnych ujęciach teoretycznych japońską część mowy zwaną najczęściej przysłówkiem. Praca podzielona jest na trzy rozdziały.Rozdział pierwszy poświęcony jest problemowi definicji przysłówka jako części mowy zarówno w języku japońskim, jak i ogólnie w językoznawstwie. Autor przedstawia kryteria, na podstawie których klasyfikował będzie leksemy do adwerbiów właściwych.W rozdziale drugim, będącym podstawą stawianej tezy, autor wymienia z przykładami liczne zjawiska językowe towarzyszące leksemom, które zdefiniował jako adwerbia właściwe.Celem ostatniego rozdziału jest uzasadnienie tytułowej, pozornie banalnej, tezy i uzupełnienie jej o pewne spostrzeżenia pragmatyczno-lingwistyczne, a także glottodydaktyczne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies