Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Poziom satysfakcji studentów zdrowia publicznego ze studiów podejmowanych w Instytucie Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie

Tytuł:
Poziom satysfakcji studentów zdrowia publicznego ze studiów podejmowanych w Instytucie Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
The level of public health students’ satisfaction from studies at the Institute of Public Health of the Jagiellonian University in Cracow
Autorzy:
Bujak, Paulina
Słowa kluczowe:
satisfaction, students, public health, Jagiellonian University
satysfakcja, studenci, zdrowie publiczne, Uniwersytet Jagielloński
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Współcześnie, każda organizacja, której celem jest pozyskanie szerokiego grona odbiorców usług, które organizacja ta oferuje, dąży do zapewnienia możliwie jak najwyższego poziomu ich jakości. Jedną z metod pośredniego pomiaru jakości usług jest badanie satysfakcji klientów.W przypadku uczelni wyższej, grupą docelową oferowanych usług edukacyjnych są studenci. Ich poziom zadowolenia ze studiów i wyrażane opinie w znacznym stopniu wpływają na działalność organizacji, bowiem właśnie opinia nt. uczelni oraz jej w różnorodnych rankingach są głównymi determinantami wyboru szkoły wyższej. Jednakże, satysfakcja nie jest związana jedynie z jakością zajęć dydaktycznych, ale również z innymi elementami ważnymi dla procesu kształcenia i rozwoju studentów, do których zalicza się między innymi: organizacje studenckie działające przy uczelni, pomoc materialną, dodatkowe wydarzenia oraz formę organizacji studiów.Zgodnie z informacjami otrzymanymi od władz Instytutu Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie w ostatnich latach obserwowane jest zjawisko zmniejszania się liczby studentów kierunku zdrowie publiczne. Przyczyną zaistniałej sytuacji może być niezadowolenie studentów z procesu kształcenia oferowanego na powyższym kierunku. W związku z tym, celem niniejszej pracy jest określenie poziomu satysfakcji studentów zdrowia publicznego ze studiów podejmowanych w Instytucie Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz wskazanie na obszary, które ankietowani uznali za kluczowe dla wyżej w wymienionego poziomu satysfakcji.W celu zgromadzenia informacji o zadowoleniu przebadano 108 studentów i absolwentów kierunku zdrowie publiczne. Średnia arytmetyczna dla ogółu odpowiedzi udzielonych za pomocą zastosowanej w badaniu 5-stopniowej skali wyniosła 3,15. Najwyższą wartość średniej dla ogółu odpowiedzi otrzymano w przypadku zakresu nabywanej wiedzy (3,91), natomiast najniższą dla zakresu przedmiotów praktycznych oferowanych w programie studiów (2,29).Przeprowadzone badanie przede wszystkim wskazuje na fakt, iż władze Instytutu Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego powinny rozważyć wdrożenie działań mających na celu poprawę ogólnej satysfakcji studentów omawianego kierunku studiów. Postuluje się, by szczególna uwaga zwrócona została na poszerzenie zakresu przedmiotów praktycznych oferowanych w programie studiów, dokonanie zmian w harmonogramie zajęć, oraz podnoszenie świadomości na temat kompetencji absolwentów. Istotnym jest wskazanie konieczności przeprowadzenia dalszych badań poruszających tematykę zadowolenia osób podejmujących kształcenie w powyższej dziedzinie.

Nowadays, every organization whose aim is to acquire a wide range of recipients of services that this organization offers, strives to ensure the highest possible level of their quality. One of the methods of indirect measurement of the quality of services is the customer satisfaction survey.In the case of a university, the students are a target group of offered educational services. Their level of satisfaction with the studies and expressed opinions have a significant impact on the organization's activity, because the opinion about the university and its scores in various rankings are the main determinants of the choice of a university. However, the satisfaction is not only related to the quality of didactic classes, but also to other elements important for the education and development process of students, which include, among others: student organizations operating at the university, material support, additional events and the form of study organization.According to information received from the authorities of the Institute of Public Health of the Jagiellonian University in Cracow in recent years, the phenomenon of decreasing the number of students in the field of public health has been observed. The reason for the situation may be the dissatisfaction of students with the education process. Therefore, the aim of this study is to determine the level of public health students’ satisfaction from studies at the Institute of Public Health of the Jagiellonian University in Cracow and to indicate the areas that the respondents considered crucial for the above-mentioned satisfaction level.108 students and graduates in the field of public health were examined to collect information on satisfaction. The arithmetic mean for total answers given by the 5-step scale used in the study was 3.15. The highest average value for all responses was obtained in the range of knowledge acquired (3.91), while the lowest for the range of practical subjects offered in the study program (2.29).The study mainly indicates that the authorities of the Institute of Public Health of the Jagiellonian University should improve the overall satisfaction of students in the field of study. Particular attention should be paid to broadening the scope of practical subjects offered in the syllabus, making changes to the schedule of classes, and raising awareness about the competence of graduates. It is important to indicate the need to conduct further research on the subject of public health students’ satisfaction.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies