Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cognitive and affective mechanisms of processing the advertising message in the Internet

Tytuł:
Cognitive and affective mechanisms of processing the advertising message in the Internet
Kognitywne i afektywne mechanizmy przetwarzania komunikatu reklamowego w Internecie
Autorzy:
Dara, Patrycja
Słowa kluczowe:
reklama, marketing, Internet, poznanie, emocje
advertisement, marketing, Internet, cognition, feelings
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Powstanie Internetu stało się impulsem do rozwoju wielu dziedzin życia. Dzięki sieci internetowej również branża marketingowa prężnie rozwinęła swoją działalność. Coraz więcej firm skupia się obecnie na działaniach online, które bazując na globalnej potędze sieci internetowej, docierają do potencjalnych klientów na całym świecie. Wymogi współczesnego świata sprawiają, że najbardziej efektywne przekazy reklamowe powstają dzięki integracji wiedzy z zakresu marketingu, socjologii, ekonomii oraz, co najważniejsze, nauk psychologicznych. Psychologia poznawcza, podkreślając kluczowe znaczenie mechanizmów takich jak uwaga, czy pamięć, pomaga zrozumieć twórcom reklam ogólne prawidłowości rządzące ludzkim poznaniem. Z kolei liczne analizy emocjonalnych aspektów reklam potwierdzają ich ogromny wpływ na przyszłe zachowania konsumentów. Dlatego też większość działań promocyjnych w sieci internetowej koncentruje się na funkcjonalnym połączeniu kognitywnych i afektywnych elementów, co w konsekwencji prowadzi do powstania skutecznie działającego przekazu reklamowego.

The inception of the Internet has become an impulse for development in many areas of life. Also the marketing industry has dynamically developed its activity due to the Internet. Nowadays more and more companies are focused on online activities, which are based on global power of the Internet, reach potential customers around the world. Demands of the modern world procures that the most effective advertisements arise as a result of the integration of knowledge about marketing, sociology, economics and most importantly about psychology. Cognitive psychology underlining the importance of mechanisms, such as attention or memory, helps advertising creators understand the general laws that rule cognition. Moreover, analyzes of the emotional aspects of advertisements confirm their huge influence on future customers’ behaviour. Therefore, the majority of promotional activities in the Internet focuses on the functional integration of cognitive and affective elements, which as a result leads to an effective online advertising.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies