Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The elimination of the most common pronunciation errors committed by Polish secondary students through the training focused on phonetically difficult words

Tytuł:
The elimination of the most common pronunciation errors committed by Polish secondary students through the training focused on phonetically difficult words
Eliminacja najczęstszych błędów w wymowie popełnianych przez polskich uczniów szkół średnich poprzez zastosowanie treningu opierającego się na słowach trudnych pod względem fonetycznym
Autorzy:
Masłowska, Joanna
Słowa kluczowe:
phonetic training, common pronunciation errors, Polish secondary school students
trening fonetyczny, częste błędy w wymowie, Polscy uczniowie szkół średnich
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Nauczanie wymowy angielskiej jest często zaniedbywane w Polskich szkołach średnich, dlatego też autorka badania postanowiła zgłębić temat nauczania angielskiej wymowy uczniów na średniozaawansowanym poziomie języka angielskiego. Badanie zostało przeprowadzone w odpowiedzi na deficyt ilości badań skupiających się na efektywności treningów fonetycznych zaprojektowanych specjalnie dla Polskich uczniów szkół średnich. Liczba już istniejących badań omawiających wagę treningu fonetycznego opierającego się na często źle wymawianych słowach, których poziom trudności jest taki sam jak stopień biegłości języka angielskiego uczniów szkół średnich, jest bardzo niewielka. Przeprowadzając badanie autorka miała nadzieję choćby częściowo usunąć wyżej wspomniany deficyt. Uczestnikami badania byli siedemnastoletni Polscy uczniowie szkoły średniej. Badanie zostało przeprowadzone w Staszowie, mieście ulokowanym w województwie świętokrzyskim. Badanie w działaniu przeprowadzone na uczniach będących na średniozaawansowanym poziomie angielskiego zawierało następujące narzędzia badawcze: test wykonany przed treningiem, test po treningu, dwa kwestionariusze dla uczniów, a także wywiad z nauczycielem uczestników badania. Wyniki testów potwierdziły efektywność zaprojektowanych przez badaczkę sesji fonetycznych. Kwestionariusz numer jeden i wywiad zaś, pozwoliły autorce badania na szersze spojrzenie na jakość nauczania wymowy angielskiej uczestników badania. Wyniki pokazały, iż nauczyciel poświęcał mało czasu na uczenie poprawnego wymawiania angielskich słów przyczyniając się do niepoprawnej wymowy uczniów. Z kolei drugi kwestionariusz ukazał pozytywne oceny technik nauczania angielskiej wymowy użytych przez nauczyciela w badaniu, a także zadowolenie uczniów z przebytego treningu. Ostatecznie, uzyskane wyniki potwierdziły zarówno użyteczność jak i efektywność sesji fonetycznych. Badanie wykonane przez badacza może służyć jako źródło wskazówek dla nauczycieli angielskiego co do efektownego tworzenia oraz przeprowadzania treningu fonetycznego opartego na uczeniu uczniów szkół średnich angielskich słów trudnych pod względem wymowy.

Teaching English pronunciation is often neglected in the Polish secondary schools. Thus, the author of the research attempted at investigating the topic of teaching English phonetics to intermediate and upper-intermediate Polish students. The study was conducted as a response to the research gap existing due to a small number of studies focused on the effectiveness of phonetic training designed specifically for the Polish secondary students. Only few existing works discuss the importance of the phonetic training based on the commonly mispronounced words the level of which is compatible with the level of students’ English proficiency. Thus, by conducting the study, the researcher hoped to, even if partially, fill in the above-mentioned gap. The participants of the study were 20 Polish secondary students, all aged 17. The research was conducted in Staszów, a town located in Świętokrzyskie voivodship. The action research performed on the Polish intermediate and upper-intermediate learners of English included the following research instruments: pre- and post-test, two questionnaires distributed to students as well as an interview conducted with the students’ teacher. The results of the tests confirmed the effectiveness of the researcher’s self-designed phonetic sessions. As for the questionnaire one and the interview, they gave the author’s of the study a broad view on the quality of the students’ classroom phonetic instruction. The results revealed that the teacher spent little time on teaching the correct rendering of English words, contributing to students poor pronunciation skills. As far as the second questionnaire is concerned, it showed the students’ satisfaction and their positive assessment of the majority of techniques used by the researcher during pronunciation sessions. All in all, the obtained results confirmed both the usefulness and effectiveness of the innovative phonetic training. The study undertaken by the researcher might, therefore, serve English teachers as a source of clues of how to effectively plan and execute pronunciation training based on teaching phonetically difficult English words to secondary students.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies