Tytuł pozycji:
Advertising contrary to good customs in the light of the Act on Combating Unfair Competition
The aim of the thesis is to analyze and discuss the act of unfair competition in the field of advertising, which is a contradiction with good manners in the creation of advertising messages, based on the law on combating unfair competition. In order to present the problem more accurately, in the thesis were contained examples of advertisements depicting the breaking of good manners. The concepts of advertisement and good manners and the difference between good manners in business and good manners as a concept related to morality were discussed. In the thesis the legal consequences of illegal advertising activities were also discussed.
Celem pracy jest analiza i omówienie czynu nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy, jakim jest sprzeczność z dobrymi obyczajami w tworzeniu przekazów reklamowych, bazując na ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W celu dokładniejszego przedstawienia problemu, w pracy zamieszczone zostały przykłady reklam obrazujących łamanie dobrych obyczajów. Zdefiniowane zostały pojęcia reklamy oraz dobrych obyczajów, a także omówiona została różnica pomiędzy dobrymi obyczajami w działalności gospodarczej, a dobrymi obyczajami jako pojęciem związanym z moralnością. W pracy przedstawione zostały także konsekwencje prawne sprzecznego z prawem działania w zakresie reklamy.