Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Drama jako metoda pracy z dziećmi nieśmiałymi w wieku szkolnym

Tytuł:
Drama jako metoda pracy z dziećmi nieśmiałymi w wieku szkolnym
Drama as a support technique for shy elementary school children
Autorzy:
Jewuła, Magdalena
Słowa kluczowe:
drama, shyness, preventive intervention, shy children support
drama, nieśmiałość, program profilaktyczny, pomoc dzieciom nieśmiałym
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy było poznanie trudności oraz możliwości wspierania dzieci nieśmiałych. W tym celu opracowano program profilaktyczny z wykorzystaniem dramy, przeprowadzono zajęcia, a także sprawdzono ich efektywność. W ramach niniejszej pracy przeprowadzono badania, w trakcie których zastosowano metodę indywidualnych przypadków oraz quasi - eksperyment.Na potrzeby niniejszej pracy stworzono program profilaktyczny, adresowany do dzieci nieśmiałych. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy i drugi rozdział dotyczy zagadnień związanych z nieśmiałością. Opisany został także rozwój dziecka, funkcjonowanie i trudności osób nieśmiałych, a także sposoby na przezwyciężenie nieśmiałości. Wyjaśnione zostało także czym jest drama oraz jakie kompetencje powinna mieć osoba prowadząca takie zajęcia. Dodatkowo przedstawione zostały badania z lat: 2011, 2013, 2014 oraz 2016, dotyczące efektów zastosowania dramy w pracy z człowiekiem. Rozdział trzeci – metodologiczny, zawiera przedmiot i cel badań, wybrane metody, techniki badawcze, oraz problemy szczegółowe. W czwartym rozdziale prezentuję wyniki badań własnych oraz poddaję je analizie. Pracę kończy podsumowanie i wnioski końcowe.

The aim of this paper is to understand difficulties and different possibilities of supporting shy children. It also aims to design a support strategy for shy children with the use of drama and examining its effectiveness. My work entailed conducting an experiment, during which I used individual case method as well as quasi-experiment. I have designed support strategy specfically for shy children. My paper consists of four chapters. The first and the second chapter feature theorethical framework. I have broadly discussed the characteristics and causes of shyness. I have also described childdevelopment, social functioning, daily obstacles faced by the shy children as well as strategies for overcoming shyness. Furthermore, I have explained the definition of drama and pinpointed the skills needed to successfully employ my support strategy. Last, but not least, I have described previous research from years 2011, 2013, 2014 and 2016 which examined the use of drama in support strategies. The third chapter describes the object of my research, utilised methods, research techniques as well as specific problems. In the fourth chapter, I present and analyse the results of my own research. The paper ends with a summary and final conclusion.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies