Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Parents expectations from school based on an example of a public school and a Waldorf school in grades 1-3 of primary school

Tytuł:
Parents expectations from school based on an example of a public school and a Waldorf school in grades 1-3 of primary school
Oczekiwania rodziców wobec szkoły na przykładzie szkoły publicznej i waldorfskiej w klasach 1-3 szkoły podstawowej
Autorzy:
Olszewska, Klaudia
Słowa kluczowe:
szkoła publiczna, szkoła waldorfska, współpraca rodziców ze szkołą
public school, Waldorf school, cooperation between parents and school
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem mojej pracy było poznanie oczekiwań rodziców wobec szkoły na przykładzie szkoły publicznej i waldorfskiej w klasach 1-3 szkoły podstawowej. Chcąc je poznać przeprowadziłam badania dotyczące oczekiwań rodziców w stosunku do szkoły jako instytucji edukacyjnej, a także opiekuńczej. Ponadto sprawdziłam oczekiwania rodziców wobec pedagoga szkolnego i te związane ze współpracą ze szkołą. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym, w oparciu o literaturę przedmiotu oraz prawo, przedstawiłam funkcjonowanie szkół publicznych i niepublicznych w polskim systemie oświaty. Ponadto w tym rozdziale znajduje się opis roli nauczyciela i pedagoga szkolnego. Dodatkowo, omówiłam zagadnienia związane ze współpracą rodziców ze szkołą, możliwe bariery komunikacyjne w relacji szkoła-rodzice oraz sposoby komunikowania się między nimi. Rozdział drugi w całości poświęcony został opisowi szkoły waldorfskiej. Na początku przedstawiłam główne podstawy filozoficzne leżące u podstaw funkcjonowania tych szkół, jaką jest antropozofia. W kolejnych podrozdziałach zawarłam informacje na temat edukacji w szkole waldorfskiej, objaśnienie czym jest eurytmia oraz jakie znaczenie w szkole typu Waldorf ma nauczyciel-wychowawca. Dodatkowo w tymże rozdziale dokonałam przeglądu dotychczasowych badań na temat oczekiwań rodziców w stosunku do szkoły.Kolejny, trzeci rozdział dotyczy metodologii. Zawarłam w nim problem badawczy mojej pracy, wynikające z niego problemy szczegółowe, a także dokonałam opisu metod i technik, z których skorzystałam. Dodatkowo w rozdziale tym zaprezentowane są użyte przeze mnie narzędzia badawcze. W rozdziale czwartym dokonuję charakteryzacji środowiska i terenu badawczego. Kolejny rozdział poświęcony jest analizie wyników moich badań. Praca zakończona jest podsumowaniem rozważań dotyczących oczekiwań rodziców wobec szkoły, i wskazówkami dla praktyki pedagogicznej.

The goal of my thesis was the investigation of parents expectations from school based on examples of a public school and a Waldorf school in grades 1-3 of primary school. To find out, I carried out research on parents expectations from school as an institution of education and care. Furthermore, I researched parents expectations from the school counselor and their expectations concerning cooperation with the school.This thesis consists of five chapters. The first chapter describes the functioning on public and not public schools in the Polish education system based on literature and law. Furthermore, in this chapter, included is a description of the roles of the teacher and the school counselor. Additionally, I discuss the cooperation between parents and school, possible communication barriers in school-parents relation as well as ways of communication between them. The following chapter concern describes the Waldorf school. In the beginning, I presented the main base of the functioning of these schools - anthroposophy. In next subsections I include information about education in Waldorf school, explaining eurhythmics and what is the meaning of teacher-educator in this school. Also in this chapter, I review the previous research on the expectations of parents from the school.The third chapter is focused on methodology. It includes the research problem, detail problems of the thesis as well as the description of methods and techniques which were used. Additionally, in this chapter are presented the research tools used. The fourth chapter includes a characterization of the environment and the test site. The following chapter contains the analysis of my test results. The thesis is concluded with a summary on the expectations of parents from school and the indication of pedagogical practice.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies