Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Absurd w Końcówce Samuela Becketta

Tytuł:
Absurd w Końcówce Samuela Becketta
L’absurde dans Fin de partie de Samuel Beckett
Absurd in the Endgame of Samuel Beckett
Autorzy:
Gałecka, Kalina
Słowa kluczowe:
Motif of absurd, theatre, Samuel Beckett, analysis of the absurd, the theatre of the absurd
Le théâtre de l’absurde, l’absurdité, Samuel Beckett, le drame, le théâtre
Teatr absurdu, Samuel Beckett, dramat, dwudziesty wiek, absurd, sztuka teatralna
Język:
francuski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main point of my BA thesis is an analysis of the absurd in Samuel Beckett's play entitled "Endgame", typical of this theatre trend.I have looked into main foundations of the theatre in reference to Beckett's theatre concept. Therefore I have focused on particular elements of this play starting with an overall look of the scene, through an analysis of language and time and exploration of the main protagonists. My thesis proves a point that Beckett, having used a motif of absurd and overall sense of hopelessness, has managed to express universal ideas without avoiding bitter reflections on human life. The Endgame, being highly original and precisely constructed play, confirms Beckett's pivotal role in making the theatre of the absurd.

L’objectif de mon mémoire consiste en analyse de l'absurde dans le drame de Samuel Beckett intitulé "Fin de partie" (1957), emblématique pour le théâtre de ce courant. J'analyse ses principes en me référant aux conceptions théâtrales de Beckett. C'est pourquoi je me concentre sur des éléments particuliers du drame, en commençant par l’exposition de la scène, le langage et le temps présentés dans la pièce, jusqu'à l'analyse des personnages. L'œuvre prouve qu'à travers le prisme de l'absurdité et du sentiment général de désespoir, Beckett parvient à transmettre des idées universelles, marquées par une réflexion amère. Ce drame, par son originalité et sa construction rigoureuse, confirme le rôle de Samuel Beckett en tant que créateur du théâtre de l’absurde.

Celem mojej pracy licencjackiej jest analiza absurdu w dramacie Samuela Becketta zatytułowanym "Końcówka" (1957), emblematycznym dla teatru tego nurtu. Główne jego założenia analizuję w odniesieniu do teatralnej koncepcji Becketta. Dlatego też skupiłam się na poszczególnych elementach dramatu, zaczynając od wyglądu sceny, poprzez język i czas ukazany w sztuce, skończywszy na analizie postaci. Praca udowadnia, że przez pryzmat absurdu i ogólnego poczucia beznadziei, Beckettowi udaje się przekazać uniwersalne idee, niepozbawione gorzkiej refleksji. Dramat ten, poprzez swoją oryginalność i precyzyjną konstrukcję potwierdza rolę Samuela Becketta jako twórcy teatru absurdu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies